اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ساری در مجلس خواستار شد:

تکمیل مجتمع آبرسانی پشتکوه مازندران تا دهه فجر

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی خواستار بهره برداری از مجتمع آبرسانی پشتکوه تا دهه فجر امسال شد.

تکمیل مجتمع آبرسانی پشتکوه مازندران تا دهه فجر
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مازندران، سید رمضان شجاعی در مراسم بهره‌برداری از مخزن ذخیره آب ۱۳هزار متر مکعبی روستای مولویه و ایستگاه پمپاژ روستای کوات چهاردانگه ساری اظهار داشت:
این طرح آب شرب ۱۰ روستای منطقه  را تأمین می‌کند.
 وی با اشاره به محرومیت منطقه پشتکوه چهاردانگه ساری، حضور مقام معظم رهبری را در این منطقه یکی از افتخارات بزرگ برای این بخش و شهرستان برشمرد و تصریح کرد: پس از سفر به این منطقه محروم  شاهد تغییر اساسی در  سیمای منطقه هستیم و طرح‌هایی در زمینه عمرانی، اجتماعی و فرهنگی اجرا شده است.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تسریع در اجرای مجتمع آبرسانی منطقه پشتکوه افزود: با پیگیری‌هایی که از سوی وزارت نیرو و دفتر مناطق محروم کشور انجام شده است، شاهد بهره‌برداری از این طرح بوده‌ایم.
 
*منطقه پشتکوه 2 هزار هکتار اراضی کشاورزی فاقد آب دارد
مدیر امور منابع آب ساری نیز در این مراسم گفت: این منطقه با وجود برخورداری از ۲هزار  هکتار از اراضی مستعد کشاورزی از غنای آبی مناسب سطحی و زیرزمینی  برخوردار نیست.
منصور رضایی کلانتری اظهار داشت: طرح‌هایی که در این منطقه  اجرا می‌شود باید متناسب با منابع آب و خاک آن  باشد.
وی با بیان اینکه امکان احداث آب‌بندان با توجه به بافت خاک این منطقه میسر نبود، خاطرنشان کرد: با توجه به مطالعاتی که انجام گرفت، پروژه‌هایی که برای آب کشاورزی این منطقه طراحی شد مخزن ۱۳هزار مترمکعبی بتنی در سطح ۳هزار و 500 متر مربع بوده که با استفاده از این مخزن آب مورد نیاز بخشی از اراضی کشاورزی دو روستای ولویه علیا و سفلی تأمین می‌شود.
مدیر امور منابع آب ساری با اشاره به محدودیت منابع آب در منطقه پشتکوه چهاردانگه ساری بر تخصیص آب موجود  به آب شرب و صنعت منطقه تأکید کرد و خواستار تسریع در احداث سد چهاردانگه و انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه مجاور به این منطقه شد.
وی در پایان هزینه اجرای این طرح را ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که از محل اعتبارات شرکت آب منطقه‌ای مازندران تأمین و پرداخت شد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول