اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از وعده‌های چند‌ ساله؛

موزه دفاع مقدس در اردبیل اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: بعد از سال‌ها انتظار و وعده مسئولان عملیات احداث موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس اردبیل در کنار مجموعه تفریحی، توریستی شورابیل اردبیل آغاز شد.

موزه دفاع مقدس در اردبیل اجرایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در سخنانی اظهار کرد:‌ در مرحله آغاز اجرای این پروژه شاهد خاکبرداری می‌باشیم به طوری که این پروژه عظیم در 5 هزار مترمربع فضا و سازه احداث و در کنار آن چیدمان و فضاسازی مورد نیاز نیز انجام می‌شود.
زکی‌الله خوشبخت تصریح کرد: در سفر سوم رئیس جمهور برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس بیش از 3 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.
وی افزود: این مرکز فرهنگی به عنوان اثری ماندگار در استان بعد از پشت سر گذاشتن مشکلات مختلف امسال با پیگیری مستمر استاندار اردبیل و مسئولان در کنار دریاچه شورابیل شکل عملیاتی به خود گرفته به طوری که فاز اول این پروژه با تأمین اعتبار مورد نیاز تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
خوشبخت شکل‌گیری این مجموعه را به عنوان نقطه حضور مردم استان با هدف آشنایی با دوران جنگ و دفاع مقدس و همچنین انس گرفتن با اهداف و آرمان‌های شهدا و ایثارگران یکی از توفیقات نظام اسلامی برشمرد و اظهار کرد: در هر نقطه‌ای از کشورمان که پارک موزه دفاع مقدس ایجاد شده علاقه‌مندی و حضور مردم در این مجموعه‌ها وسیع بوده چرا که مردم ایران تمام سرمایه‌های مادی و معنوی خود را امروز به برکت خون شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس دارند.
این مقام مسئول خاطر‌نشان کرد: ‌بعد از رایزنی‌های مختلف و همفکری در این زمینه مکان فعلی در کنار دریاچه زیبای شورابیل اردبیل برای احداث این موزه در نظر گرفته شده است به طوری که ما تلاش می‌کنیم با الهام از عملیات خیبر این مجموعه را به شکل کشتی احداث کنیم.
وی این نماد را نشانه‌ای از نجات و پیروزی امت اسلامی بر دشمنان و استکبار جهانی اعلام کرد و ادامه داد: ‌برای انتقال بهتر ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس این مجموعه به زیباترین شکل آراسته شده و چیدمان آن انجام می‌شود.
خوشبخت زمین اختصاص یافته از سوی مسکن و شهرسازی را برای این مجموعه 2.5 هکتار اعلام کرد و گفت: از طرف شهرداری یک هکتار زمین برای این کار در نظر گرفته شده و به مجموع مساحت این موزه افزوده شد.
وی اضافه کرد: برای احداث موزه‌ای در شأن شهدا و مردم این استان باید زمین بیشتری اختصاص می‌یافت اما برای شروع کار 8 هکتار نیز مناسب به نظر می‌رسد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از تمام دستگاه‌های ذی‌ربط خواست تا هر چه بیشتر در به ثمر نشستن این مجموعه و پروژه زیبا بکوشند و تلاشی وافر داشته باشند.
احداث موزه دفاع مقدس از سال 84 در این استان مطرح بوده به طوری که در ابتدا قرار بود در محلی به نام قوشاتپه در ورودی شهر اردبیل احداث شود اما به دلایل مختلف بعد از شش سال بلاتکلیفی این پروژه با رایزنی‌ها و پیگیری‌های استاندار اردبیل به ثمر نشسته و عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول