اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی فرماندار همدان تأکید کرد:

لزوم احیای فریضه زکات در جامعه

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان بر لزوم احیای فریضه زکات در جامعه اسلامی تأکید کرد.

لزوم احیای فریضه زکات در جامعه
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد احیای زکات شهرستان همدان با تأکید بر لزوم احیای فریضه زکات در جامعه اسلامی اظهار کرد: به طور قطع پرداخت زکات در جامعه منجر به کاهش فاصله طبقاتی و پیشرفت بیش از پیش جامعه می‌شود.
به گفته وی زکات، پشتوانه اقتصادی کشور در عرصه‌های مختلف است که پرداخت آن سبب افزایش برکات الهی و از بین رفتن آثار خشکسالی بر روی زمین می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، تصریح کرد: برخی امور با گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب آن چنان که باید و شاید در جامعه نهادینه نشده است که موضوع زکات نیز از این دست بوده و باید نسبت به احیای آن در جامعه برنامه‌ریزی و اقدام شود.
وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی سال جاری باید 10 میلیارد و 300 میلیون ریال زکات در سطح شهرستان جمع‌آوری شود که تحقق این مهم نیاز به کار و تلاش بیشتری دارد.
محمدی ابراز کرد: سال گذشته کشاورزان شهرستان همدان مبلغ 981 میلیون ریال زکات پرداخت کردند که سهم دولت نیز 492 میلیون و 500 هزار ریال بوده است.
وی در ادامه افزود: در همین راستا مبلغ 12 میلیارد و 480 میلیون ریال برای 12 پروژه در سطح روستاهای شهرستان اختصاص یافت.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد و 113 میلیون و 900 هزار ریال زکات از روستاهای شهرستان جمع‌آوری شده که برای 11 پروژه در نظر گرفته شده، البته به جز اینها، سه پروژه دیگر در دستور کار است که هنوز تعریف نشده است.
وی خواستار تشویق روستاییان پرداخت‌کننده زکات در سطح روستاها شد و ابراز کرد: به طور قطع این مهم در بین دیگر روستاییان نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.
محمدی گفت: شناسایی افراد تأثیرگذار و ذی‌نفوذ در روستاها به منظور جلب و جذب افراد در زمینه پرداخت زکات و فرهنگ‌سازی در این راستا از دیگر کارهایی است که باید مد نظر قرار گیرد.
وی در پایان با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌های موجود در روستاها استفاده شود، خاطرنشان کرد: در این میان نقش روحانیت بی‌بدیل بوده و باید در این راستا فعالانه اقدام کند.
انتهای پیام/ج20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول