اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه دماوند:

ولایت‏مداری رمز پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دماوند گفت: ولایت‏مداری و حرکت حول ولایت فقیه رمز پیروزی ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس بود.

ولایت‏مداری رمز پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود
داوود طایفه‏خانی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دماوند اظهار داشت: در روزهای پرتلاطم نخست جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران اگر رهبری داهیانه امام راحل عظیم‏الشان (ره) نبود، بدون شک کشور در ورطه سقوط گرفتار می‌شد.
وی با اشاره به بخشی از تاریخ تحولات روزهای نخست جنگ تحمیلی یادآور شد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و برچیده شدن بستر ظلم و ستم خودکامه رژیم طاغوت ثبات چندانی در داخل کشور وجود نداشت.
طایفه‏خانی درباره وضع آن روزهای ارتش ایران نیز گفت: در آن دوران بدنه ارتش ایران که تجهیز آن صرفا با هدف تامین اهداف حکومت شاهنشاهی و اربابان غربی این رژیم صورت گرفته بود دچار از هم گسیختگی شد.
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دماوند در مورد برخی دولت‏مداران روزهای نخست انقلاب افزود: تداوم وجود افراد لیبرال در بدنه دولت موقت فقدان ثبات در آن را به دنبال داشت.
وی اجرای طرح کوتاهی دوره سربازی در آن اوضاع متشنج را خیانتی بزرگ به کشور خواند و افزود: در آن روزهای متشنج، دولت موقت تصمیم بر کاهش دوره سربازی به یک سال و معافیت چند دوره از اعزام گرفت که این امر موجبات تخلیه پادگان‌های نظامی از نیروهای انسانی را به دنبال داشت.
طایفه‏خانی درباره برنامه‌های رژیم بعث عراق در آن برهه زمانی عنوان کرد: اما در این میان رژیم بعث عراق با همراهی همیشگی استکبار جهانی و با برنامه‌هایی مدون از یک سال گذشته در حال تجهیز توان نظامی و درصدد کسب فرصتی مناسب بود.
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دماوند ادامه داد: به رغم تحرکات جنگ‏طلبانه در مرزهای عراق از سوی این همسایه غربی و گزارشات متعدد واصله حاکی از این امر، قصد تهاجم نظامی این رژیم مورد تایید بنی‏سعد رئیس جمهور و فرمانده کل قوای وقت قرار نمی‌گرفت.
وی در قیاسی بین ارتش کلاسیک عراق و نیروهای از هم گسیخته ارتش ایران خاطرنشان کرد: ارتش سال 57 عراق نیرویی منسجم، کلاسیک، هدفمند و دارای توان بالقوه نظامی شامل 48 یگان پیاده، 5 هزار و 400 دستگاه ادوات زرهی و 400 هواپیمای جنگنده بود.
طایفه‏خانی تصریح کرد: اما با نگاهی منطقی در قبال نیروی خون‏خوار و تا دندان مسلح صدام در آن سوی مرزهای این کشور مانعی برای دفع حملات وجود نداشت.
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دماوند با یادآوری رشادت‌های نیروهای مردمی در خرمشهر اظهار داشت: اما محاسبات نظامی و البته منطقی رژیم بعث در مقابل دو اصل اساسی تبعیت امت اسلامی ایران از ولایت فقیه و ایمان برگرفته از اسلام ناب محمدی با خللی جدی مواجه شد.
وی ادامه داد: تا آنجایی که تصور تصرف سه روزه خوزستان و فتح کامل ایران با سقوط تهران در همان مبادی ورودی کشور با رشادت‌های غیورمردان و شیرزنان این مرز و بوم در خونین شهر عزیز ابتر ماند و نبرد نابرابر ادوات زرهی سنگین عراق و تسلیحات سبک و انفرادی ایران نزدیک به 35 روز به طول انجامید.
طایفه‏خانی با اشاره به رهبری داهیانه امام راحل در آن برهه حساس تاریخی یادآور شد: در آن روزهای خون و آتش مردی الهی با قلبی آرام و آکنده از روشنی با بیانات و رهنمودهای کارگشای خویش روحیه حماسی را به مردم و مسئولان بازگرداند.
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دماوند تصریح کرد: بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با نگاهی ژرف به توان نظامی رژیم بعث، حامیان امپریالیسمی این دشمن و اوضاع داخلی کشور مردم را به دفاع از مرز و بوم‌های میهن اسلامی دعوت کرد.
وی ادامه داد: هجوم ارتش توانمند عراق قادر به زانو درآوردن هر کشور دارای ثبات سیاسی و اجتماعی بود چه برسد به ایران آشفته سال‌های نخست انقلاب اما در سایه اطاعت محض از ولایت فقیه، ایمان به ذات باری تعالی و رشادت‌های مثال‏زدنی مردان و زنان این سرزمین الهی در آن ایام ماندگار عزت و آزادی به نسل امروز هدیه شد.    
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول