اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت استان زنجان:

ارتقای شاخص‌های سلامت از نتایج اجرای پزشک خانواده است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان زنجان با اشاره به اینکه بعد از اجرای برنامه پزشک خانواده دسترسی افراد زیر پوشش به پزشک افزایش چشمگیری یافته است، ارتقای شاخص‌های سلامت خانواده‌‌‌‌ها و به تبع آن جامعه را از مهم‌ترین نتایج اجرای برنامه برشمرد.

ارتقای شاخص‌های سلامت از نتایج اجرای پزشک خانواده است
حسین دین‌محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه اجرای برنامه پزشک خانواده در زنجان از سال 84 آغاز شده است، اظهار داشت: این برنامه با همکاری اداره‌کل خدمات درمانی در چهار مرحله عملیاتی شده است.
وی نخستین مرحله اجرای برنامه پزشک خانواده را تشکیل کمیته مشترک دانشگاه علوم پزشکی و بیمه خدمات درمانی اعلام کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تشکیل کمیته‌های اجرایی در سطح شبکه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان‌های تابعه استان زنجان را دومین مرحله اجرای برنامه پزشک خانواده برشمرد.
وی با اشاره به اینکه به منظور مشخص شدن آمار افراد فاقد پوشش بیمه‌های پایه، ثبت‌نام از جمعیت روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر انجام شد، افزود: صدور دفترچه برای افراد فاقد بیمه‌های پایه مرحله بعدی اجرای پزشک خانواده بود، که صورت گرفته است.
دین‌محمدی صدور حدود 400 هزار دفترچه خدمات درمانی برای همه افراد ساکن در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر را که فاقد دفترچه بیمه‌های پایه بودند از جمله نتایج کوتاه مدت اجرای برنامه پزشک خانواده اعلام کرد.
وی ویزیت پزشک عمومی، مامایی و ارائه سایر خدمات بهداشتی درمانی را از جمله خدماتی عنوان کرد که توسط پزشک خانواده برای همه ساکنان روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر ارائه شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: خدمات پزشک خانواده در 57 مرکز روستایی و 18 مرکز شهری استان زنجان به افراد زیر پوشش ارائه می‌شود.
وی با اشاره به زیر پوشش خدمات پزشک خانواده بودن، همه ساکنان مراکز شهرستان‌های ایجرود، ماهنشان و طارم تصریح کرد: همه مراکز روستایی در شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره، زنجان، خدابنده و برخی مناطق شهری این شهرستان‌ها نیز زیر پوشش خدمات پزشک خانواده هستند.
دین‌محمدی جذب پزشک عمومی به ازای هر 4 هزار نفر یک پزشک را مرحله پایانی عملیاتی شدن برنامه پزشک خانواده اعلام کرد و گفت: اجرای این برنامه موجب افزایش پوشش و دسترسی جمعیت روستایی به صورت 100 درصد به پزشک شده است.
وی اجرای پزشک خانواده در شهرهای زیر 100 هزار نفر را بعد از فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از چشم‌اندازهای آینده برنامه پزشک خانواده عنوان کرد.
رئیس مرکز بهداشت استان زنجان با تاکید بر استفاده از توانایی‌های بخش خصوصی در اجرای برنامه پزشک خانواده افزود: موفقیت اجرای برنامه منوط به بهره گرفتن از توانایی‌های بخش خصوصی است.
وی تاکید کرد: در صورت موفقیت در به کار گرفتن امکانات بخش خصوصی برنامه پزشک خانواده در همه شهرهای زیر 100 هزار نفر به غیر از زنجان عملیاتی می‌شود.
دین‌محمدی ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه در جمعیت زیر پوشش از مهم‌ترین نتایج اجرای برنامه پزشک خانواده دانست.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول