اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

پزشک خانواده تحقق عدالت در حوزه سلامت است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح پزشک خانواده گفت: این طرح تنها امید ایجاد عدالت در حوزه سلامت محسوب می‌شود.

پزشک خانواده تحقق عدالت در حوزه سلامت است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسنعلی شهریاری در مراسم گرامیداشت روز پزشک که در سالن روزبه بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان برگزار شد، با اشاره به وجود بیش از 42 دانشگاه علوم پزشکی در کشور اظهار داشت: خودکفایی ایران به حدی رسیده است، که توان جذب پزشکان تربیت شده را ندارد.
وی با تاکید بر لزوم پیشرفت‌های بیشتر در عرصه علوم پزشکی افزود: مردم ایران لیاقت بیشتر از اینها را دارند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های روزافزون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: این دانشگاه به زودی به یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور تبدیل می‌شود.
وی با بیان اینکه از سال 87 بودجه بهداشت و درمان کشور چندین برابر شده است، خاطرنشان کرد: با این وجود منابع مالی ایران نسبت به سایر کشورها محدود است و نباید خود را با آنها مقایسه کنیم.
شهریاری با اشاره به ولع موجود در کشور برای مجهز شدن به تجهیزات پزشکی روز دنیا گفت: در کشور ما بودجه زیادی برای تجهیزات هزینه می‌شود، که در اغلب موارد ضروری نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نوشته شدن نسخه‌هایی برای بیماران که حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز نوشته نمی‌شود، اشاره کرد و افزود: اغلب این نسخه‌ها بدون توجه به بودجه بیمار برای او تجویز می‌شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر توجه ویژه مجلس به بهداشت درمان و امور پزشکی گفت: مجلس تقربیا هیچ پیشنهادی را از طرف کمیسیون بهداشت و درمان رد نکرده است.
وی تاکید کرد: با توجه به محدود بودن منابع مالی کشور اگر تصمیم به افزایش بودجه بهداشت و درمان گرفته شود، باید از سهم بخش‌های دیگر کم شود.
شهریاری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره رعایت عدالت در حوزه سلامت گفت: سهم مردم از پرداخت‌های سلامت باید از 70 درصد فعلی به 30 درصد کاهش یابد، که دولت تاکنون نتوانسته به این تعهد عمل کند.
وی با اشاره به طرح پزشک خانواده گفت: این طرح تنها امید ایجاد عدالت در سلامت محسوب می‌شود، که البته در اجرا ناموفق بوده است.
در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان پشت تریبون قرار گرفت، و پیام وزیر بهداشت درمان و امور پزشکی را خطاب به جامعه پزشکی استان زنجان قرائت کرد که در آن ضمن گرامیداشت تولد پزشک مسلمان ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک، رواج رویه معنوی در امور پزشکی که از آموزه‌های اسلام است، تاکید شده بود.
در بخش دیگری از پیام وزیر بهداشت، درمان و امور پزشکی با اشاره به این آموزه اسلام که نجات جان یک انسان به منزله نجات بشریت است، آمده بود که علوم پزشکی در عصر حاضر نیاز به اخلاق دارد.
وزیر در این پیام از دست‌اندرکاران امور بهداشت درمان و امور پزشکی استان زنجان برای توجه به پیشرفت‌های علوم پزشکی استان تقدیر کرده و ابراز امیدواری کرده بود علوم پزشکی در استان زنجان با تلاش‌های جامعه پزشکی اوج بگیرد.
در ادامه رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان نیز اقدام به قرائت قسمت‌هایی از پیام رئیس نظام پزشکی کشور کرد که در آن روز پزشک به عنوان روز حقیقی علم در کشور توصیف شده است، که فرزندان نخبه این کشور درصدد رساندن خود به جایگاه علمی گذشته خود هستند.
شهاب‌الدین صدر در این پیام تاکید کرده بود که جامعه پزشکی ایران جز به سرافرازی ایران نمی‌اندیشند.
وی در این پیام از تلاش‌ها برای تغییر دیدگاه دولت به عرصه سلامت اشاره و تصریح کرد: کاهش هزینه‌های درمان و سامان‌دهی اقتصاد سلامت از اهم فعالیت‌ها در این حوزه محسوب می‌شود.
در پایان این مراسم از پرویز نوروزی و هرمز بشارتی به عنوان پزشکان پیشکسوت زنجانی تقدیر شد.
همچنین از برخی پزشکان دیگر مانند بابک محبوبی متخصص جراحی اعصاب، محمد حسن رستم خانی متخصص داخلی، علیرضا صادقی رماتولوژیست، فرناز محمدیان و بهارک عبدالحسین‌زاده، مسعود آجرلو و تنی چند از پزشکان دیگر تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول