اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همکاری 22 پزشک در طرح پزشک خانواده در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: 22 پزشک عمومی هم اکنون در طرح پزشک خانواده با کمیته امداد امام خمینی(ره) همکاری دارند.

همکاری 22 پزشک در طرح پزشک خانواده در استان مرکزی
مجید مشهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: طرح پزشک خانواده از سال 1376 در کمیته امداد به مرحله اجرا گذاشته شد که در حال حاضر این طرح در تمام شهرهای بالای 20 هزار خانوار استان در حال اجراست.
وی تصریح کرد: در حال حاضر این طرح در شهرهای اراک،‌ ساوه، خمین، دلیجان ومحلات در حال اجراست که بالغ بر 23 هزار و 500 نفر بیمه شده کمیته امداد زیر پوشش این طرح قرار دارند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده هدایت‌گیر مسیر درمان است، ادامه داد: در بخش شهرهای زیر 20 هزار نفر بر اساس قانون افراد، زیرپوشش طرح بیمه خدمات درمانی روستایی قرار می‌گیرند که کمیته امداد نمی‌تواند در این شهر مددجویان خود را از خدمات طرح پزشک خانواده بهره‌مند سازد.
مشهدی گفت: در بخش درمان مددجویان شهرهای زیر 20 هزار نفر اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان به عنوان کمک درمان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح پزشک خانواده میزان مراجعات بیماران به پزشکان متعدد کاسته می‌شود، ادامه داد: کاهش تعداد بار مراجعه به پزشکان، صرفه‌جویی در اعتبارات دارویی کشور و مشخص بودن وضعیت درمان بیماران با توجه به تشکیل پرونده درمان از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی افزود: با توجه به اینکه طرح پزشک خانواده باید پزشک متخصص داخلی نیز داشته باشد، متاسفانه تاکنون کمیته امداد نتوانسته‌ با توجه به شرایط خاص این طرح پزشک متخصصی را جذب کند.
مشهدی میزان بارمراجعه مددجویان به پزشک خانواده را 1.8 در ماه عنوان کرد و اظهار داشت: میزان بارمراجعه مددجویان به پزشک خانواده در ماه کمتر از دو بار مراجعه است.
وی گفت: با وجود سابقه طولانی اجرای طرح پزشک خانواده در کمیته امداد اکثر سازمان‌ها می‌توانند از تجربه امداد در زمینه اجرای این طرح استفاده کنند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش 23 درصدی مستمری مددجویان در سال جاری خبر داد.
مشهدی گفت: این افزایش از تیرماه صورت گرفته و مابه‌التفاوت سه ماهه اول سال نیز به مددجویان پرداخت شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول