اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

با حضور روسای جمهور ایران و تاجیکستان:

نیروگاه سنگتوده 2 دوشنبه آینده به بهره‌ برداری می رسد

خبرگزاری فارس: یک منبع آگاه سفارت ایران در تاجیکستان اعلام کرد نیروگاه سنگتوده 2 دوشنبه آینده با شرکت رؤسای جمهور ایران و تاجیکستان به بهره برداری خواهد رسید.

نیروگاه سنگتوده 2 دوشنبه آینده به بهره‌ برداری می رسد
به گزارش خبرگزاری فارس بی بی سی به نقل از یک منبع آگاه سفارت ایران در تاجیکستان اعلام کرد این طرح بین 65 تا 70 میلیون دلار افزایش هزینه داشته است و دولت تاجیکستان باید افزایش هزینه این طرح را بپذیرد .
 این در حالی است که هفته گذشته مسئولان شرکت ایرانی فراب که مشغول ساخت نیروگاه سنگتوده 2  است اعلام کردند بهره‌برداری از این نیروگاه تا دو ماه آینده آغاز خواهد شد.
دلیل اصلی این امر تعویق ترانزیت کالاهای مورد نیاز این نیروگاه از مرزهای ازبکستان در سال گذشته عنوان شد.
این مقام آگاه سفارت ایران در تاجیکستان گفت افتتاح نیروگاه سنگتوده 2 روز دوشنبه ۵ سپتامبر با شرکت رؤسای جمهور ایران و تاجیکستان برگزار خواهد شد و هیچ مشکل فنی برای تأخیر این امر وجود ندارد.
 وی افزود مشکلی که در زمینه سنگتوده در مورد بررسی است به افزایش هزینه این طرح از جمله افزایش هزینه های اجرای آن ارتباط دارد. انتظار می‌رود اختلاف نظر در مورد هزینه طرح سنگتوده 2 در دیدار قریب الوقوع روسای جمهور تاجیکستان و ایران حل شود.
این مقام آگاه گفت هزینه این طرح از سوی بانکی در ایران تامین می‌شود و برای دریافت هزینه مورد نیاز آنها امضای سندی را تقاضا دارند که در آن جانب تاجیک افزایش قیمت امور ساختمانی را اعتراف کند. در صورت افزایش ارزش این طرح ایران خواستار افزایش زمان استفاده از نیروگاه خواهد شد تا از این راه مخارج اضافی خود را باز پس بگیرد.
انتهای پیام /
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول