اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد آذربایجان‌شرقی خبر داد:

برگزاری جشن خودکفایی 4000 مددجوی کمیته امداد

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی از خودکفایی بیش از 4 هزار خانواده تحت پوشش این کمیته در سراسر استان خبر داد.

برگزاری جشن خودکفایی 4000 مددجوی کمیته امداد
امیر شبان‌شبستری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز افزود: این جشن سی‌ام شهریور ماه جاری برگزار و طی آن 4 هزار و36 خانواده مددجوی کمیته امداد با رسیدن به مرحله خودکفایی از زیرپوشش این مجموعه خارج می‌شوند.
وی اظهار کرد: این خانواده‌ها با اجرای طرح‌های اشتغالزا از منابع صندوق اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) و از محل منابع مالی بانک‌ها نظیر طرح‌های زودبازده اقتصادی توانایی ایجاد اشتغال برای خود و افراد دیگر را پیدا کرده‌اند.
شبان افزود: این افراد پس از خودکفایی در نظارت این معاونت باقی می‌مانند و از مشاوره‌های لازم برای پیشبرد و رفع نواقص طرح‌های اشتغالزای خود بهره می‌گیرند.
وی، طرح‌های اشتغالزای کمیته امداد امام خمینی(ره) را شامل چهار دسته عنوان کرد و گفت: مددجویان می‌توانند در زمینه طرح‌های کشاورزی، دامپروری، خدمات صنفی صنعتی و صنایع دستی مشغول فعالیت شده و از تسهیلات لازم برخوردار شوند.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در ادامه با تشریح روند ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش اظهار داشت: پس از بررسی‌های کارشناسی و توان‌سنجی مددجویان آموزش‌های لازم از طریق دستگاه‌های مزبور نظیر آموزش فنی و حرفه‌ای همچنین هلال احمر استان به آنان داده شده و در طول اجرای طرح نظرات کارشناسی برای ارزیابی صحیح از بازار و نحوه تولید محصولات ارائه می‌شود.
شبان افزود: از این تعداد مددجوی خودکفا 3 هزار و 370 نفر مرد و بقیه را زنان تشکیل می‌دهند و بیشترین درصد طرح‌های خودکفایی را بخش دامپروری با 51 درصد به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به گروهای هدف خودکفا شده نیز اضافه کرد: 41 درصد این افراد را مددجویان، 9 درصد را طرح شهید رجایی (افراد بالای 60 سال)، 10 درصد را فرزندان مددجو و 41 درصد را نیز خانواده‌های موردی تشکیل می‌دهند.
شبان همچنین تصریح کرد: با اجرای این طرح متوسط درآمد سالیانه مددجویان طرح شهید رجایی به 8 میلیون و 960 هزار تومان و فرزندان مددجو و موردی به 7 میلیون و 630 هزار تومان رسیده است.
وی، سقف پرداخت وام برای طرح‌های خودکفایی را 20 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: 50درصد این مبلغ از منابع بانکی و 50 درصد از محل صندوق اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) فراهم شده است.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در ادامه از برپایی 30 غرفه به صورت نمایشگاه در محوطه اداره کل کمیته امداد استان در حاشیه برگزاری این جشن خبر داد و گفت: در این غرفه‌ها نمونه فعالیت‌های اشتغالزایی خانواده‌های خودکفا شده به نمایش درمی‌آید و عموم مردم نیز می‌توانند از نزیک با فعالیت‌های آنان آشنا شوند.
شبان همچنین بیان داشت: با اقدامات این معاونت امکان آموزش قالیبافی برای 30 نفر مددجو و فرزندان مددجو در محل اداره کل فراهم شده و در کنار آن دوره‌های 50 ساعته کارآفرینی برای ایجاد آشنایی با فضای کسب و کار و بالا بردن اشتیاق مددجویان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول