اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 20 خبر داد:

نصب 30 تابلوی بزرگراهی در جنوب تهران

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 20 گفت: به منظور جلوگیری از تصادفات در بزرگراه‌های جنوب استان تهران 30 تابلوی بزرگراهی در جنوب تهران نصب شد.

نصب 30 تابلوی بزرگراهی در جنوب تهران
مجتبی عبداللهی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از نصب 30 عدد تابلوی بزرگراهی در سطح این منطقه خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از پارک خودورها در حاشیه بزرگراه‌ها و وقوع تصادفات احتمالی طی ماه جاری 30 عدد تابلوی «پارک ممنوع» در بزرگراه‌های این منطقه نصب شد.
شهردار منطقه 20 در ادامه بزرگراه های شهید آوینی و شهید کریمی را از مهم‌ترین نقاط نصب این تابلوها برشمرد و افزود: از سوی دیگر به منظور کنترل سرعت خوردروها دوربین‌های سرعت‌سنج در این بزرگراه‌ها به صورت سیار مستقر می‌شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: طی دو ماه آینده هشت دستگاه سرعت‌سنج در بزرگراه‌های این منطقه  نصب می شود و بازسازی و نصب گاردیل، علائم ایمنی، خط کشی و نصب چراغ های هوشمند  را از دیگر اقدامات این حوزه در جهت ایمن‌سازی معابر و بزرگراه‌ها ذکر کرد.
عبداللهی با اشاره به اینکه این وسایل از جنس فایبرگلاس هستند، گفت: این مجموعه‌ها به دلیل استفاده از رنگ‌های شاد برای کودکان جذاب‌تر و از ضریب ایمنی بالاتری برخوردارند. 
شهردار منطقه 20 در ادامه با اشاره به اینکه طی سال جاری بوستان‌های معراج، خورسی، 13 آبان، اندیشه و گلگون نوسازی شده‌اند، نصب کفپوش ایمنی و تعویض نیمکت‌ها و سطل‌های زباله را از دیگر اقدامات این ناحیه عنوان کرد و اظهار داشت: این مبلمان‌ها بتنی و به رنگ صورتی هستند که علاوه بر زیبایی دارای دوام و ماندگاری بالاتری هستند.
وی از دیگر اقدامات اخیر این ناحیه به اجرای نقاشی دیواری تلفیقی با کاشی کاری با عنوان «درختی در پاییز» در اتاقک پست برق واقع در خیابان شهید رجایی تقاطع 13 آبان اشاره کرد و یادآور شد: این اتاقک به دلیل قرار داشتن در قطعات فضای سبز و آبیاری مداوم در معرض آبیاری و رطوبت قرار داشت به همین جهت در این نقطه از این نوع نقاشی استفاده شده تا دوام و ماندگاری بالاتری داشته باشد.
عبداللهی همچنین از آموزش شهروندی در سطح روستاهای جنوب تهران خبر داد و گفت: به همت واحد آموزش شهروندی اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری ناحیه 7 ایستگاه سیار آموزش شهروندی در روستاهای این ناحیه برپا شد.
شهرداری منطقه 20 تاکید کرد: در راستای برگزاری کارگاه های آموزش شهروندی و اطلاع‌رسانی موضوعات شهری، واحد آموزش شهروندی اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه 7 اقدام به استقرار ایستگاه سیار آموزش شهروندی در روستاهای این ناحیه کرده است.
وی ادامه داد: در این ایستگاه‌ها بروشورهای اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌های ادارات و سازمان‌ها تابعه شهرداری با موضوعات سلامت، ورزش، سامانه 137 و 1888، سلامت، ری‌شناسی، موضوعات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی  بین مراجعه‌کنندگان توزیع شد.
عبداللهی گفت: همچنین طرح کوچه بازی و مسابقه دارت و طناب بازی ویژه شهرداران مدارس در روستاهای سطح ناحیه 7 برپا شد و در پایان به برندگان جوایزی اهدا شد.
شهردار منطقه 20 در پایان تصریح کرد: 40 نفر از شهرداران مدارس این ناحیه نیز در قالب یک نور نیمروزی از موزه پول بازدید کردند و از نزدیک با سکه‌ها و اسکناس‌های دوره‌های مختلف تاریخ آشنا شدند.
منطقه 20 جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و دو ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
سابقه و قدمت 6 هزار ساله شهرری و وجود اماکن و عناصر با ارزش تاریخی و همچنین جذب زوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ویژگی‌های بسیار بارز و خاص تاریخی ـ مذهبی به این منطقه بخشیده و آن را نسبت به سایر مناطق تهران، مجزا و متفاوت ساخته است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول