اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد:

پرداخت 500 میلیون ریال از بدهی شهرداری به کتابخانه‌ها

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: طبق مصوبه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل 500 میلیون ریال از بدهیهای شهرداری اردبیل به کتابخانه‌ها از بابت حق‌السهم نیم درصد تا پایان شهریور پرداخت می‌شود.

پرداخت 500 میلیون ریال از بدهی شهرداری به کتابخانه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اردبیل اظهار داشت: ایجاد عادت به مطالعه یک تکلیف فرهنگی برای تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی و مردمی است.
فرماندار اردبیل خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از منویات رهبر انقلاب چراغ راه آینده در مسیر حرکت و تحول کتابخانه‌هاست و برنامه‌ریزی در این خصوص ضروریست.
رئیس انجمن شهرستان اردبیل در ادامه سخنان خود پرداخت نیم درصد حق‌السهم کتابخانه‌ها را موجب تقویت فضاهای فیزیکی کتابخانه‌ها و تجهیزات این مکان‌ها فرهنگی برای ارائه خدما‌ت بیشتر به مراجعین دانست و افزود: ارائه هر نوع مساعدت در زمینه‌های مادی سبب شکوفایی کتابخانه‌‌ها خواهد شد و این نوع کمک‌ها در حقیقت کمک به فرهنگ شهرستان است.
فرماندار اردبیل با توجه به بدهی‌های شهرداری از سال  83 تا سال 90 از بابت نیم درصد، خواستار پرداخت 100میلیون تومان از بدهی‌های در دو مرحله برای کمک به اجرای برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی شد و تاکید کرد با توجه به نیاز مبرم این نهاد مهم فرهنگی مبلغ 50 میلیون تومان تا آخر شهریور اختصاص یابد.
وی یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن آغاز کار مدارس استفاده از ظرفیت این قشر عظیم برای توسعه مطالعه مفید ضروری است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این جلسه: دیدار کتابداران سراسر کشور با رهبر انقلاب را نقطه عطفی برای کتابداران کتابخانه‌های عمومی دانست.
فرهمند امین کتابخوان کردن افرادی که کتاب نمی‌خوانند ایجاد عادت به مطالعه از دوران کودکی و ارائه سیر مطالعاتی را از دغدغه‌های مهم رهبر انقلاب در خصوص مسئله کتابخوانی دانست و یادآور شد: کمیته‌ای برای اجرایی کردن منویات معظم له در کتابخانه عمومی تشکیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه افتتاح کتابخانه عمومی امام علی (ع) در محله آرازعلی اردبیل سبب افزایش دو درصدی فضاهای کتابخانه‌‌ای شده ‌و یادآور شد: با افتتاح این کتابخانه، کتابخانه‌های فعال استان به 63 باب اعم از مشارکتی و عمومی رسیده است.
این مسئول در ادامه سخنان خود از تشکیل کمیته مطالعه مفید در استان و شهرستان‌ها با حضور فرمانداران و روسای 17دستگاه و ارگان فرهنگی خبر داد.
‌وی طرح مطالعه یاوران را طرح پیشنهادی این اداره کل به نهاد کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد و گفت: زنگ مطالعه یاوران و مطالعه مفید در نیمه اول مهر ماه در یکی از مدارس نواخته خواهد شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول