اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان خبر داد:

پرداخت سرانه به دانش‌آموزان هنرستان‌های کشاورزی کرمانی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کرمان گفت: سال جاری به دانش‌آموزانی که وارد هنرستان‌های کشاورزی می‌شوند، به طور رسمی سرانه پرداخت می‌شود.

پرداخت سرانه به دانش‌آموزان هنرستان‌های کشاورزی کرمانی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم شیخ‌بهایی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 33 درصد از جمعیت دانش‌آموزی استان کرمان در دوره آموزش متوسط در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه بیشترین درصد دانش‌آموزان در رشته‌های علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند، افزود: 19.4 درصد دانش‌آموزان در رشته‌ ریاضی، 37.3 درصد در رشته‌ علوم تجربی و 43.3 درصد در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند.
شیخ‌بهایی بیان کرد: بر اساس دستور مقام معظم رهبری آموزش و پرورش موظف است که در راستای ارتقای رشته‌های علوم انسانی حرکت کرده و بیشتر به کیفیت توجه داشته باشد.
وی گفت: در حال حاضر چهار دبیرستان فرهنگ در شهر کرمان داریم که جزو کیفی‌ترین دبیرستان‌های استان هستند و توانستند سال جاری در المپیادهای ادبی کشوری مقام‌های اول را کسب کنند.
شیخ‌بهایی ابراز داشت: این دبیرستان‌ها در سال تحصیلی گذشته 100 درصد قبولی در کنکور داشتند و نشان از توجه ویژه به رشته انسانی است.
وی عنوان کرد: برای سال جاری ما در دبیرستان‌های استعداد‌های درخشان برای رشته علوم انسانی اعلام رسمی کردیم، اما استقبالی در این زمینه صورت نگرفت و به حد نصاب نرسید.
شیخ‌بهایی ابراز داشت: حدود 50 درصد از مدارس نمونه استان کرمان نیز رشته علوم انسانی دارند.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه توسعه پنجم از مجموع دانش‌آموزان مقطع متوسطه، 50 درصد آن‌ها باید در پایان این برنامه با رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش پوشش داده شوند.
شیخ‌بهایی با اشاره به جمعیت 33 درصدی دانش‌آموزان استان کرمان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش خاطرنشان کرد: این میزان باید تا پایان سال تحصیلی 90 ـ 91 به 40 درصد برسد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هنرستان‌های ما در حال حاضر جزو تنومندترین هنرستان‌های کشور هستند.
وی ابراز داشت: در حال حاضر در ارتباط با هنرستان‌های کشاورزی، تعداد و کمیت دانش‌آموزان در رتبه اول کشوری قرار داریم و به سمت تولیدی شدن حرکت می‌کنیم.
شیخ‌‌بهایی گفت: سال جاری به دانش‌آموزانی که وارد هنرستان‌های کشاورزی می‌شوند، به طور رسمی سرانه پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه عمده هنرستان‌های کشاورزی استان کرمان شبانه‌روزی هستند، عنوان کرد: این مسئله در راستای جذب مشارکت بیشتر خانواده‌ها برای حضور در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و هم تضمینی برای هنرستان‌ها در حرکت به سوی تولیدی شدن است.
شیخ‌بهایی بیان کرد: نمونه بارز این آموزشگاه‌ها، هنرستان‌های رضوان کرمان، بردسیر و جیرفت می‌توان نام برد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سال جاری مجوز ایجاد حداقل یک رشته فنی و حرفه‌ای در تمام دبیرستان‌های شبانه‌روزی را دریافت کرده‌ایم.
وی افزود: همچنین در تمام هنرستان‌ها در مقطع پایه اول متوسطه عمومی ثبت‌نام‌ و دبیرستان‌های عادی نیز با حداقل یک رشته برای تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای پیش می‌رویم.
شیخ‌بهایی تصریح کرد: از سال جاری اجازه تاسیس هنرستان‌های شاهد را در کنار دبیرستان‌های شاهد دریافت کرده‌ایم.
وی با اشاره به قبولی‌های کنکور سراسری سال جاری در استان کرمان خاطرنشان کرد: کسب 24 رتبه تک رقمی و 83 رتبه‌ دو رقمی جزو افتخارات دانش‌آموزان استان کرمان است.
شیخ‌بهایی ‌گفت: همچنین در قبولی پایان سال تحصیلی دوره متوسطه راهنمایی در مجموع کار به 89.37 درصد ارتقا یافتیم که این آمار در سال گذشته 88.25 درصد بود.
وی بیان کرد: ملاک کا‌ر دوره متوسط نیز پایه اول است که در پایان خردادماه به 89 درصد ارتقا یافته است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول