اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلالیان:

بیکاری جوانان تحصیلکرده زیبنده استان بوشهر نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعاتی که سخت مرا متاثر می‌کند مراجعات جوانان تحصیل کرده‌ای است که با التماس به دنبال شغل هستند تا بتوانند امرار معاش کنند و این امر زیبنده استان بوشهر نیست.

بیکاری جوانان تحصیلکرده زیبنده استان بوشهر نیست
عسکر جلالیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اضافه کرد: بنده در حوزه دیر، کنگان و جم برای حل معضل اشتغال هرجا که نیاز به تهدید و تندی بوده است کوتاهی نکرده‌ام و هر جا که نیاز به خواهش و تمنا بوده است بدون تامل ورود کرده‌ام تا شاید گوشه‌ای از این معضل حل شود.
وی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که سخت مرا متاثر می‌کند مراجعات جوانان تحصیل کرده‌ای است که با التماس به دنبال شغل هستند تا بتوانند امرار معاش کنند، و امیدواریم دولت هر چه سریعتر به وظایف خود جامع عمل بپوشاند و در محدوده دیر، کنگان و جم با وجود ذخائر گازی فراوان و ظرفیت‌های شغلی موجود در آن معضل اشتغال در این مناطق حل کند.
جلالیان بحث باغداری و کشاورزی در استان بوشهر را موضوعی بسیار مهم تلقی کرد و گفت: متاسفانه باغداری و کشاورزی در استان بوشهر مورد توجه جدی قرار نمی‌گیرد.
وی افزود: اخیرا بنده پیشنهادی مبنی بر اینکه کمک‌های نقدی که برای کمک مردم سومالی جمع‌آوری می‌شود در اختیار باغداران استان بوشهر قرار گیرد و در ازای آن خرمای تولیدی این کشاورزان خریداری و به سومالی ارسال شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حتی اگر دولت کمک‌های نقدی استان بوشهر را هم مدیریت کند می‌تواند مشکل تولیدکنندگان خرما در استان را حل کند.
جلالیان تصریح کرد: درخواست جدی دارم استاندار بوشهر با کمک‌های نقدی مردم استان بوشهر برای مردم سومالی خرمای تولیدی استان را خریداری و به جای پول نقد، خرما برای قحطی زده‌های سومالی ارسال کند.
وی در ادامه افزود: در هر صورت اگر دولت برای تولید کننده‌های خرما تدبیری نکند، نگران این هستیم که این تولید کنندگان آبرومند مثل قحطی‌زده‌های سومالی باید مورد کمک و صدقه قرار گیرند.
جلالیان اظهار داشت: کشاورزی که تمام زندگی‌اش تولیدات کشاورزی است و اگر برایش تدبیری نشود زندگی‌اش را از دست می‌دهد.
وی عنوان کرد: تولید کنندگان خرما در فروش خرمای سال گذشته خودشان ناتوان مانده‌اند و این خرما دارد در انبار از بین می‌رود و برای خرمای تولید جدید نیز متاسفانه مشتری ندارند.
جلالیان متذکر شد: امیدوارم مدیران و متولیان امر هم در سطح کشور و استانی مکاتبات و مصاحبه‌های این جانب در این ارتباط مورد توجه جدی قرار دهند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول