اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرمان:

شاخص‌ بیکاری تأثیر زیادی در جذب سرمایه‌گذار دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار کرمان گفت: یکی از شاخص‌های مهم در تأسیس مراکز صنعتی در نقاط مختلف شاخص‌ جمعیت بیکار و میزان توانمندی و علاقه به کارهای صنعتی است که تأثیر زیادی در جذب سرمایه‌گذار دارد.

شاخص‌ بیکاری تأثیر زیادی در جذب سرمایه‌گذار دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بهنام سعیدی پیش از ظهر امروز در بازدید از ستاد مرکزی سرشماری در کرمان اظهار داشت: سرشماری با ارائه یک تصویر کلی از اندازه، ساختار و ویژگی‌های جمعیتی، یک منبع اصلی برنامه‌ریزی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌آید.
وی بیان کرد: با جمع‌آوری اطلاعات و آمار، آگاهی‌های لازم برای تهیه برنامه‌های توسعه در اختیار برنامه‌ریزان و مسئولان قرار می‌گیرد.
سعیدی از دیگر اطلاعات جمع‌آوری شده توسط سرشماری را امکان تهیه هرم‌های سنی، جنسی جمعیت شهرستان، نقاط شهری و روستایی عنوان و تصریح کرد: جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مهاجران وارد شده به نقاط شهری و روستایی از دیگر اطلاعات به دست آمده در این سرشماری است.
وی توزیع نسبی جمعیت در نقاط و توزیع نسبی شاغلان بر حسب بخش‌های فعالیت را مهم‌ترین اطلاعات مورد نیاز برای توسعه و ارتقای شهرها بیان کرد و افزود: یکی از ارکان اصلی در ارتقای نقاط از روستایی به شهری یا از بخش به شهرستان، اطلاعات آماری برحسب جمعیت است.
فرماندار کرمان یکی از معیارهای شناسایی شهرها به منظور تأسیس مراکز علمی و دانشگاهی را برخورداری جمعیت و دارا بودن دانش‌آموختگان در رشته‌های مختلف برشمرد و گفت: در اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن تمام این اطلاعات بر حسب جنس، سن و آخرین مدرک تحصیلی تهیه می‌شود.
سعیدی برآورد جمعیت شاغل بر حسب جنس، سن و وضعیت فعالیت و تغییر در پنج سال گذشته را برخی از اطلاعات مورد جمع‌آوری در حوزه اشتغال برشمرد و بیان داشت: یکی از شاخص‌های مهم در تأسیس مراکز صنعتی در نقاط مختلف شاخص‌ جمعیت بیکار و میزان توانمندی و علاقه به کارهای صنعتی است که تأثیر زیادی در جذب سرمایه‌گذار دارد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول