اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی:

بیکاری برای مردم بوشهر توجیه‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود معضل بیکاری در کنار حجم عظیم اشتغالی که در استان بوشهر وجود دارد برای مردم توجیح‌پذیر نیست .

بیکاری برای مردم بوشهر توجیه‌پذیر نیست
عسکر جلالیان امروز در در گفت وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: دولت باید تدبیری بکند که مردمی که در کنار ساحل خلیج فارس زندگی می‌کنند بتوانند به راحتی از دریا استفاده کنند و از طریق دریا امرار معاش و روزی خود را بدست آورند.
وی افزود: دولت باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و دانش بنیان از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در تمام قشرهای دریانوردی استفاده بهینه و مناسب کند.
نماینده دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا ابلاغیه‌ای از طرف سازمان بنادر و کشتیرانی کشور مبنی بر صدور مجوز کشتیرانی  صادر شده است و در آن به دلیل ندیده گرفتن همه شرایط موجود در استان بوشهر بسیاری از ظرفیت‌های استان را از بین می‌برد و این ابلاغیه موجب می‌شود استان از ظرفیت‌های ارزشمند خود محروم شود.
جلالیان در ادامه عنوان کرد: بنده به عنوان نماینده استانی که بالغ بر700 کیلومتر مرز آبی دارد در ارتباط با این ابلاغیه موضع گرفته و نقطه نظرات خود را کتبا و شفاها به اطلاع ریاست سازمان بنادر و کشتیرانی کشور "دکتر صدر" رسانده‌ام.
وی در ادامه تصریح کرد: معتقدم که باید اصلاحیه‌ای در این ابلاغیه صورت گیرد تا به تمام ناخدایان مجرب و کهنه‌کاری که سالهاست با دریا کار کرده‌اند و دریا را خوب می‌شناسند مجوز دریانوردی داده شود.
جلالیان گفت: با دادن مجوز دریانوردی به ناخدایان با تجربه می‌توان به امرار معاش این قشر عظیم و زحمتکش کمک شایانی کرد و هم موجب می‌شود از تجربیات ارزشمند این عزیزان بیشتر استفاده شود و حتی وجود آنان موجب امنیت و تسهیل و تسریع در سفرهای دریایی می‌شود.
وی یادآور شد: اگر این اصلاحیه انجام نگیرد ظلم بزرگی در حق استان و حرفه ارزشمند دریانوردی در استان بوشهر می‌شود.
جلالیان در مورد اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی بیان کرد: اشتغال یک معضل ملی است و دولت تاکنون برای حل این معضل گام محسوسی برنداشته است.
جلالیان افزود: تمام آنچه که مردم از زبان دولت شنیده‌اند معتقدند که در همین حد باقی مانده است.
وی گفت: در استان بوشهر نیز مثل سایر استان‌های کشور این معضل پابرجاست اما وجود این معضل در کنار حجم عظیم اشتغالی که در استان وجود دارد برای مردم توجیه‌پذیر نیست که ظرفیت شغلی استان در کنار دیگر استانهای کشور قرار گیرد و خود استان از این معضل رنج ببرد.
جلالیان گفت: مدیران اجرایی استان در مقابل حجم انبوه جوانان جویای کار پاسخی جزء شرمندگی ندارند.
وی در ادامه افزود: نمایندگان استان بوشهر نیز از تمام ظرفیت‌های نمایندگی برای حل این معضل استفاده کرده‌اند اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول