اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کتابخانه عمومی اسفدن:

شهرداری اسفدن به کتابخانه‌ها بیشتر توجه کند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن کتابخانه عمومی اسفدن گفت: شهرداری اسفدن برای کمک به ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بیش از مبالغ مصوب قانونی به کتابخانه‌ها کمک کند.

شهرداری اسفدن به کتابخانه‌ها بیشتر توجه کند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی اسدالهی صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اسفدن از توابع شهرستان قاین به ثمر رسیدن تلاش‌ها در بخش فرهنگی را نیازمند گذشت زمان دانست و اظهار داشت: بازخورد اغلب فعالیت‌های فرهنگی در طی زمان محقق می‌شود.
وی پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها توسط شهرداری‌ها را در کمک به این بخش مهم ارزیابی کرد و افزود: در صورت امکان، شهرداری برای کمک به ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بیش از مبالغ مصوب قانونی به کتابخانه‌ها کمک کند.
رئیس انجمن کتابخانه عمومی اسفدن در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سنین کودکی با بیان اینکه در صورتی که مطالعه از دوران کودکی به یک عادت تبدیل نگردد، گرایش به کتابخوانی در سنین بالاتر با مشکل روبرو می‌شود، تصریح کرد: به این موضوع آن طور که باید اهمیت داده نشده است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قاین نیز با اعلام اینکه مبنای محاسبه سهم کتابخانه‌ها از درآمد کل شهرداری است نه از درآمد مستمر آنها، تنها مشکل کتابخانه‌ها را عدم پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از سوی شهرداری‌ها عنوان کرد.
حسین مددی با اشاره به دیدار کتابداران سراسر کشور با مقام معظم رهبری، این دیدار را یک واقعه میمون و توفیقی ارزشمند دانست.
وی با اشاره به گوشه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در زمینه همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول برای اعتلای فرهنگ کشور، اظهار داشت: باید دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی در کنار هم و همصدا برای ترویج کتابخوانی تلاشی مضاعف کنند.
مددی حذف کتاب نخوانی از میان آحاد جامعه، برنامه‌ریزی برای قرار گرفتن کتاب در سبد مصرفی خانواده‌ها، تعریف سیر مطالعاتی برای تمام اقشار، حضور قدرتمند در رسانه‌ها برای تبلیغ کتاب و کتابخوانی، توجه به آنچه منتشر می‌شود و تعداد تیراژ کتب را از جمله مطالبات مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: برای اجرای فرامین معظم له هر آنچه در توان داشته باشیم تلاش می‌کنیم و از اعضای انجمن در این راستا تقاضای همکاری و ارائه راهکارهای عملیاتی داریم.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قاین در زمینه مشکل عدم برخورداری کتابخانه از تجهیزات لازم، از تأمین بخشی از تجهیزات کتابخانه‌های عمومی شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: ‌در حال حاضر نیز بخشی از تجهیزات، برای تحویل به کتابخانه‌ها آماده است.
در پایان جلسه شهرداری و شورای شهر اسفدن در زمینه تأمین زمین برای احداث ساختمان کتابخانه عمومی واعظ اسفدنی قول مساعد داد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول