اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان خبر داد:

تامین 6.8 میلیارد تومانی طرح‌های عمرانی زنجان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به تامین اعتبار پروژه‌های ستاد عمران شهری گفت: تاکنون 6 میلیارد و 800 میلیون تومان از سهم استانی بین پروژه‌های ستاد عمران شهری توزیع شده است.

تامین 6.8 میلیارد تومانی طرح‌های عمرانی زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اکبر کریمی ظهر امروز در جلسه ستاد عمران شهری با اشاره به اینکه مجموع اعتبار در نظر گرفته شده به پروژه‌های ستاد عمران شهری استان زنجان در سال جاری 33 میلیارد تومان است، اظهار داشت: 50 درصد از اعتبارات سهم استان و 50 درصد دیگر را باید شهرداری تامین کرده و پروژه‌ها را اجرا کند.
وی با اشاره به اینکه پروژه‌های ستاد عمران شهری در قالب فرمتی که عملکرد هر شهرداری را روشن کند طراحی شده و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است، افزود: همه شهرداری‌ها بر اساس فرمت طراحی شده تک تک طرح‌های مربوط به شهر خود را هم از لحاظ زمانبندی و هم از لحاظ اعتبار تکمیل کرده در اختیار ستاد عمران شهری قرار دهند.
معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه بخشی از تعهد استان پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: مابقی منابع مالی و اعتبارات پروژه‌های ستاد عمران شهری که در اختیار ستاد است در آینده به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه ستاد عمران شهری برای تک تک پروژه‌ها یک CPM تعریف کرده است، تصریح کرد: شهرداری‌هایی که CPM پروژه‌ها را تاکنون تکمیل نکرده‌اند سعی کنند در اسرع وقت اطلاعات طرح‌ها را کامل کنند.
کریمی افزود: در فرمت عنوان پروژه، شرح عملیات و برنامه زمانبندی برای هر طرح گنجانده شده است.
معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه بسیاری از طرح‌های مصوب ستاد عمران شهری تا دهه فجر آماده بهره‌برداری می‌شوند، یادآور شد: بهره‌برداری از طرح‌ها در دهه فجر مستلزم حرکت جهاد گونه عوامل اجرایی در استان است.
وی به درصد پیشرفت فیزیکی شهرداری‌های استان زنجان اشاره کرد و گفت: شهرداری زنجان با 22 طرح و 43 میلیارد تومان اعتبار، فقط 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در اجرای طرح‌ها تاخیر دارد.
کریمی با اشاره به اینکه شهرداری ارمغان خانه با شش طرح مصوب و با 6 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار اجرای طرح‌های این شهر فقط 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: ابهر با 9 طرح و اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 27 میلیون تومان طرح‌هایش 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که از پیشرفت مورد انتظار فاصله زیادی دارد.
معاون عمرانی استاندار زنجان یادآور شد: هیدج 9 طرح با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان، سلطانیه با شش طرح و با اعتبار 2 میلیارد تومان و صائین قلعه با هفت طرح و با اعتبار 800 میلیون تومان هر کدام به ترتیب با 34 درصد، 15 درصد و 20 درصد پیشرفت فیزیکی طرح هایشان از روند اجرای مورد انتظار تاخیر دارد.
وی با اشاره به اینکه خرم‌دره با 14 طرح و با اعتبار 5 میلیارد و 500 میلیون تومان فقط 23 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از درصد مورد انتظار هدف گذاری شده تاخیر دارد، خاطر نشان کرد: در مقابل خدابنده، سجاس و زرین رود در اجرای طرح‌های مصوب در ستاد عمران شهری جلوتر از برنامه بوده و به تعهد خود به خوبی عمل کرده‌اند.
کریمی با اشاره به اینکه گرماب، سهرورد و آببر نیز همانند سایر شهرداری‌ها در اجرای طرح‌های مصوب ستاد عمران شهری تاخیر دارند، تصریح کرد: وضعیت اجرای پروژه‌های مصوب ستاد عمران شهرداری‌های ماهنشان، چورزق، رزین آباد، حلب و دندی نیز زیاد تعریفی ندارد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول