اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 3.94 میلیارد ریال صورت گرفت؛

افتتاح 6 طرح عمرانی در بردسیر

خبرگزاری فارس: با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بردسیر وسیرجان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولان شهرستان بردسیر 6 طرح عمرانی و کشاورزی با اعتبار 3 میلیارد و 940 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

افتتاح 6 طرح عمرانی در بردسیر
به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، بعد از ظهر امروز با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولان شهرستان بردسیر شش طرح فرهنگی، عمرانی و کشاورزی با اعتبار 3 میلیارد و 940 میلیون ریال در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
غلامعلی موحدی‌نیا فرماندار بردسیر در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: طرح درختکاری در وسعت 90 هکتار با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال  و کاشت درختان میوه سیب، گلابی، گیلاس و آلبالو و با اجرا آبیاری تحت فشار در روستای علی آباد ابرودی در وسعت 75 هکتار و با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال بهره‌برداری شد.
موحدی‌نیا گفت: با افتتاح این طرح کشاورزان منطقه از این سیستم بهره‌مند شدند که با اظهار کشاورزان عملکرد آنان با اجرای سیستم مذکور 35 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: کانال آبرسانی روستای سرخکان به طول 4 هزار متر و با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال احداث شد و در اراضی بیش از 2 هزار هکتار کشاورزان از آن بهره‌مند شدند.
موحدی‌نیا گفت: بند خاکی روستاهای کیخسروی و جعفر آباد که به صورت دوقلو و برای تامین آب کشاورزی دو روستای جعفر آباد و کیخسروی ایجاد شده و حجم عملیات خاکی آن 28 هزار متر مکعب و حجم آبگیری آن بیش از 70 هزار متر مکعب است با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال افتتاح شد.
فرماندار بردسیر عنوان کرد: این سد خاکی 500 هکتار از اراضی زیردست خود را زیر  پوشش قرار می‌دهد و بالغ بر 150 خانوار روستایی از این بند خاکی استفاده می‌کنند.
وی ابراز داشت: کانال آبرسانی کهن یعقوب به طول یک هزار و 500 متر و با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال افتتاح و کشاورزان روستای خرمنده و روستاهای اطراف ان از این کانال استفاده می‌کنند.
موحدی‌نیا خاطرنشان کرد: همچنین بهره‌برداری از طرح ساماندهی مزار شهدا بخش لاله‌زار با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال صورت گرفت.
به گزارش فارس، بخش لاله‌زار هفت شهید تقدیم اسلام کرده است که شش نفر از آنان مزارشان کنار هم بوده و بازسازی شدند و تنها یک شهید در روستای باغابر دارند که تقاضای ساماندهی مزار این شهید والامقام را نیز داشتند.
در ادامه این بازدیدها فرماندار و نماینده مردم در مجلس در جمع مردم بخش لاله‌زار حضور یافتند و از نزدیک مشکلات آنان را بررسی کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول