اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد تاکید کرد:

همکاری مردم شرط موفقیت سرشماری نفوس و مسکن

خبرگزاری فارس: فرماندار مشهد گفت: همکاری مردم شرط اصلی در موفقیت سرشماری نفوس و مسکن در سال جاری است.

همکاری مردم شرط موفقیت سرشماری نفوس و مسکن
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن موحدیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری سرشماری نفوس و مسکن سال 90 که در محل فرمانداری شهرستان مشهد برگزار شد، اظهار داشت: برابر قانون اساسی این کار هر 10 سال یکبار انجام می‌شد اما با تغییرات و رشد شهرها و به منظور تصمیم‌گیری درست‌تر دوره آمارگیری به پنج سال کاهش یافت.
فرماندار مشهد با بیان اینکه در سال جاری سرشماری نفوس و مسکن در آبان ماه سال جاری انجام خواهد شد، گفت: دوم تا 22 آبان‌ماه ماموران ما با مراجعه حضوری در درب خانه‌های مردم اقدام به انجام سرشماری می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی به مردم که جامعه هدف ما در سرشماری به شمار می‌روند از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: اتخاذ تصمیمات درست مسئولان در دستگاه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در گرو داشتن آمارهای صحیح از جامعه است.
موحدیان نیاز امروز کشور را به آمار یک نیاز اساسی دانست و افزود: دامنه استفاده از آمارها محدود به یک بخش خاص نیست بلکه داشتن آمار دقیق به تصمیم‌گیران کمک می‌کند تا برای آسایش و رفاه شهروندان تصمیمات درست را اتخاذ کنند.
فرماندار مشهد تصریح کرد: داشتن آمارگیر متخصص می‌تواند نقش مهمی در خروجی اطلاعات داشته باشد، تلاش ما بر این است در اجرای این طرح از افراد خبره استفاده کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه 80 درصد از اطلاعات به دست آمده در در آمارگیری روی خروجی سایت قرار خواهد گرفت، گفت: هزینه‌های دولت در این رابطه میلیاردی است در نتیجه اطلاعات صحت اطلاعات به دست آمده از اهمیت خاصی برخوردار است.
موحدیان اهمیت سرشماری و صحت اطلاعات را دو اصل مهم در سرشماری دانست و افزود: اگر این دو اصل در سرشماری اتخاذ نشود در نتیجه دولت هم نمی‌تواند تصمیمات درست اتخاذ کنند.
فرماندار تعداد همکاران در این طرح را 3 هزار و 960 نفر دانست و ادامه داد: علاقه‌مندان برای حضور و همکاری در این طرح می‌توانند تا 10شهریور ماه با مراجعه به سایت www.s90amar.org.ir برای همکاری ثبت‌نام کنند، داشتن مدرک تحصیلی دیپلم حداقل شرط برای حضور در علاقه‌مندان برای همکاری در این طرح است.
وی با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و 750 نفر برای حضور در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در مجموع 7 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کنند و ما بتوانیم تعداد افراد مستعد و مورد نیاز خود را برای حضور در این طرح انتخاب کنیم.
موحدیان تصریح کرد: در پایان این طرح آمار به دست آمده در اختیار مرکز آمار ایران قرار خواهد گرفت تا در تصمیمات مورد استفاده قرار بگیرد.
فرماندار مشهد در رابطه با خانواده‌هایی که در منزل حضور ندارند، گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده آمارگیران به مراجعه به محل مورد نظر اقدام به انجام این کار می‌کنند، تمام تلاش ما بالا بردن سطح مشارکت عمومی جامعه برای شرکت در این طرح است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول