اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌قام مدیرکل تعاون استان اصفهان خبر داد:

بهره‌برداری از 107 طرح تعاونی در استان اصفهان

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام مدیرکل تعاون کار و امور اجتماعی استان اصفهان از بهره‌برداری از 107 طرح تعاونی در این استان طی سال جاری خبر داد.

بهره‌برداری از 107 طرح تعاونی در استان اصفهان
سید جمال‌الدین میرهادی امروز در حاشیه افتتاح واحدهای تعاونی کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بیش از 150 میلیارد تومان و 6 هزار و با میزان اشتغال‌زایی 500 نفر به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: از این میزان سرمایه‌گذاری بیش از 78 میلیارد تومان تسهیلات و بیش از 700 میلیارد تومان نیز سهم اعضای این تعاونی‌ها است.
قائم‌مقام مدیرکل تعاون کار و امور اجتماعی استان اصفهان با اشاره به تشکیل سه تعاونی جدید طی ماه جاری در استان اصفهان گفت: این تعاونی‌ها از نوع تعاونی سهامی عام ‌فراگیر ملی و تعاونی توسعه شهرستان است.
وی با اشاره افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی تا پایان برنامه پنجم توسعه به 25 درصد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 9 درصد از اقتصاد کشور در اختیار تعاونی‌هاست.
میرهادی با اشاره به عضویت حداقل 50 درصد مردم در تعاونی‌ها تصریح کرد: امیدواریم با قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، از ظرفیتی که از قبال تعاونی‌های نوع جدید فراهم شده‌ است با مشارکت مردم و استفاده از سرمایه‌های قابل توجه انباشته شده نزد مردم، گام بزرگی در راستای توسعه اقتصادی استان اصفهان برداریم.
به گفته وی تأسیس تعاونی‌های جدید در مرکز و شهرستان‌های استان اصفهان با عضویت بالای 100 نفر در هر تعاونی از یک طرف پشتوانه مردمی در تعاونی و از طرفی با سرمایه‌های اندک 10 هزار و 100 هزار تومانی بدون نیاز به تسهیلات بانکی و ورود به مشکلات خاص بانک‌ها می‌تواند اقدامات بزرگی در این راستا انجام داد.
وی در ادامه با اشاره به عدم محدودیت اختصاص اعتبارات به شهرستان‌ها عنوان کرد: اعتبارات در قالب بنگاه‌های اقتصادی زودبازده است و هر یک از شهرستان‌ها براساس ظرفیتی که دارند می‌توانند از این اعتبارات استفاده کنند.
میرهادی بیان کرد: برای اخذ تسهیلات بانکی در قالب بنگاه‌های اقتصادی زودبازده  ابتدا طرح‌های ارائه شده در کارگروه شهرستان مصوب و به کارگروه استان ارسال می‌شود. 
به گفته وی با توجه به مباحث توجیه اقتصادی طرح‌ها، طرح‌هایی پذیرفته می‌شود که به لحاظ سیستم بانکی و کارگروه اشتغال دارای توجیه اقتصادی باشند و به طرح‌های  اشباح شده در کارگروه اشتغال تسهیلات داده نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که قصد سرمایه‌گذاری درقالب تعاونی‌ها و یا شرکت‌های سهامی خاص دارند با کارشناسان دستگاه‌های تخصصی صنایع و معادن، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های تخصصی در زمینه تولید مشورت کنند تا در راهی گام بردارند که به لحاظ سیستم بانکی مشکلی برای پرداخت تسهیلات نداشته باشند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول