اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام اداره‎کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

3400 تعاونی در چهارمحال و بختیاری فعال است

خبرگزاری فارس: قائم مقام اداره‎کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 3 هزار و 400 تعاونی در این استان ایجاد و راه‌اندازی شده است.

3400 تعاونی در چهارمحال و بختیاری فعال است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، داود شیوندی بعدازظهر امروز در دیدار مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی با مسئولان ستادی و اجرایی تعاون این استان اظهار داشت: وزارتخانه‌ای که متولی اشتغال است همکاری و تعاملات  بیشتری را می‎طلبد، برهمین اساس ما در برابر وزارتخانه جدید دارای مسئولیت سنگینی هستیم.
وی افزود: ایجاد اشتغال و سرمایه در جامعه از جمله برنامه‌های استراتژیک و بلند مدت وزارتخانه جدید است که آن را با شدت و قدرت پیگیری می‌کنیم.
شیوندی با اشاره به تعداد تعاونی‌‎های تشکیل شده در این استان، گفت: تاکنون در استان 3 هزار و 400 تعاونی در این استان ایجاد شده است که از بین این تعداد 400 تعاونی آموزشی و 3 هزار تعاونی دیگر در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات در زمینه‌های اشتغال و اقتصاد فعالیت دارند.
قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعاونی‌های این استان 1.2 درصد از مجموع تعاونی‌های کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: تشکیل تعاونی‌های این استان از نسبت متوسط کشور بسیار بالاتر است.
وی ترویج فرهنگ تعاون و ایجاد روحیه کارآفرینی را از زمینه‌های رفع بیکاری عنوان کرد و افزود: این امر به ویژه در بین افراد تحصیلکرده بیکار نمود و چهره‌ای روشن داشته است.
شیوندی تحقق اهداف اقتصادی را محور توسعه عدالت اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد: توانمندسازی و حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه تنها با استناد به شیوه‌های تعاونی امکانپذیر است زیرا تحقق همبستگی اجتماعی بدون اتکا به ظرفیت‌های مردمی در قالب تشکل‌های تعاونی امکانپذیر نیست.
وی از فرصت، توانمندسازی و امنیت به عنوان سه شاخصه اصلی در بخش تعاون نام برد و تأکید کرد: حضور در تشکل‌های تعاونی زمینه‌ساز بروز فرصت‌هایی است که منجر به بروز خلاقیت‌های اجتماعی می‌شود.
شیوندی بر ضرورت آموزش تعاون را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: آموزش در توانمندسازی تعاونی‌ها بسیار مهم است.
وی توجه جدی به بخش تعاون را راهکار موثر تقویت‌کننده اقتصاد و بخش‌های زیربنایی تولید دانست و گفت: در سال‌های گذشته این بخش مورد غفلت و ضعف قرار گرفته بود که با روی کار آمدن دولت خدمتگزار این بخش به تحرک واقعی رسیده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول