اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پروفسور مصطفی یوکسل:

مسلمان‌ها ایران را به اروپا در زمینه پزشکی ترجیح می‌دهند

خبرگزاری فارس: پروفسور مصطفی یوکسل جراح قلب تراسیک ترکیه گفت: مسلمان‌ها ایران را به کشورهای اروپایی در زمینه پزشکی ترجیح می‌دهند.

مسلمان‌ها ایران را به اروپا در زمینه پزشکی ترجیح می‌دهند
پروفسور مصطفی یوکسل جراح قلب تراسیک ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان این که در بیمارستان رضوی مشهد حال و هوای مذهبی و معنوی حاکم است، گفت: وقتی من درباره این بیمارستان سؤال کردم به من گفته شد که این بیمارستان پیشرفته زیرمجموعه آستان قدس رضوی است به همین دلیل معنویتی در آن وجود دارد که آن را از دیگر بیمارستان‌های جهان متمایز کرده است.
وی با بیان اینکه معنویت حاکم بر بیمارستان رضوی سبب ایجاد احساس خوشایندی در پزشکان و بیمارانی که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، می‌شود، افزود: من در این بیمارستان احساس کردم معنویت با علم پزشکی تلفیق شده که خلأ پزشکی امروز است.
پروفسور یوکسل با تاکید بر اینکه اگر سایر امکانات شهر مشهد مانند حل مشکل ترافیک و فرودگاه و فضای سبز در این شهر فراهم شود، این شهر می‌تواند محل حضور انبوهی از بیمارانی شود که برای عمل جراحی به مشهد می‌آیند.
وی تصریح کرد: مشهد شهر متفاوتی است که من وقتی وارد فرودگاه‌اش شدم این را متوجه شدم، با وجود اینکه من در شهر تاریخی استانبول ترکیه زندگی می‌کنم اما زیبایی فوق‌العاده مشهد از نظر مذهبی مرا تحت تاثیر قرار داد و اگر سایر امکانات این شهر مثل بیمارستان رضوی پیشرفت کند من حاضرم این شهر را به همه هموطنانم برای سفر پیشنهاد کنم. البته در ترکیه شاهد بودم خیلی از مردم برای عمل‌های جراحی خیلی سنگین و سخت قلب به ایران و مشهد سفر می‌کنند.
این پروفسور جراح قلب ترک با اشاره به اینکه علاقه مسلمان‌ها به ایران موجب محبوبیت این کشور در دنیای اسلام شده است، گفت: اگر امکانات پزشکی ایران رشد بهتری داشته باشد من مطمئنم خیلی از مسلمان‌ها ایران را بر کشورهای اروپایی ترجیح می‌دهند و به این کشور برای مداوا مراجعه می‌کنند که ایرانی‌ها باید این فرصت را قدر بدانند و از استعدادهای خود بهره گیرند.
وی در پایان گفت‌وگو از مهمان‌نوازی مسئولان بیمارستان رضوی تشکر و آن را نمادی از اخلاق انسانی مسلمان‌ها دانست.
پروفسور مصطفی یوکسل در شهر استانبول ترکیه متولد شد. پس از گذراندن تحصیلاتش در زمینه جراحی قلب در دانشگاه شهر تاریخی استانبول، برای گذراندن دوره‌های تخصصی به انگلستان سفر کرد و تحصیلاتش را در شهر لندن ادامه داد.
وی هم‌اکنون در شهر استانبول به طبابت و تدریس در دانشگاه مشغول است.

* کنگره بین‌المللی قلب رضوی افزایش مهارت پزشکان قلب را به دنبال دارد
متخصص و جراح قلب اکراین گفت: کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی افزایش مهارت و آگاهی پزشکان قلب را به دنبال دارد.
پروفسور آیران کرانچنکوف (Iron krachenkov) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این کنگره به دلیل هم‌سطح بودن با سایر کنگره‌های بین‌المللی در سایر کشورها و برخورداری از سطح بالای علمی و امکانات نتایج خوب و موثری را دربر خواهد داشت.
وی ادامه داد: بسیاری از پزشکان متخصص و با حضور در این کنگره‌های گسترده با سطح علمی بالا به تبادل اطلاعات و استفاده از آخرین دستاوردهای روز دنیا می‌پردازند که این بهترین فرصت برای این کار است.
کرانچنکوف گفت: بیمارستان رضوی به خاطر دارا بودن سطح علمی و امکانات بالا بهترین گزینه برای برگزاری این کنگره و اجرای عمل‌های جراحی تخصصی می‌باشد که به خوبی در آن برگزار شده است.

* بیماری‌های زمینه‌ای به انسداد عروق و حمله قلبی کمک می‌کند
یک کاردیولوژیست از لندن گفت: بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت، فشار خون، اضافه وزن و چربی خون به انسداد عروق و حمله قلبی کمک می‌کند.
محمدرضا مشایخی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد افزود: بهترین روش پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی کنترل فاکتورهای ریسک و بیماری‌های زمینه‌ای، استفاده نکردن از سیگار، تغذیه و فعالیت بدنی مناسب است.
وی با بیان اینکه عدم توجه به فاکتورهای ریسک و بیماری‌های زمینه‌ای عوارض زیادی را به دنبال دارد، عنوان کرد: برگزاری کنگره‌های علمی سبب حفظ ارتباط دانشمندان و متخصصان ایران و دیگر کشورهای جهان شده و نتیجه آن انتقال نوآوری‌های جراحی قلب و عروق است.
مشایخی با اشاره به ارائه مقاله خود با موضوع آنژیوگرافی از طریق سی‌تی‌اسکن تصریح کرد: من در این مقاله به بررسی اثرات آنژیوگرافی از طریق سی‌تی‌اسکن در درازمدت پرداخته و نتایج تحقیقات خود را به صورت سخنرانی به شرکت‌کنندگان در این کنگره ارائه کردم.
فوق‌تخصص جراحی قلب اضافه کرد: در حال حاضر جراحی‌های قلب و عروق به ویژه جراحی «بای‌پس‌کرونر» به شیوه‌های متفاوت در ایران انجام می‌شود که تجهیزات کامل و استفاده از تکنیک‌های روز دنیا در بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی به پیشرفت این جراحی کمک می‌کند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول