اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در ایران صورت گرفت؛

انجام عمل جراحی بندینگ شریان ریوی

خبرگزاری فارس: همزمان با برگزاری کنگره بین‌المللی جراحی قلب و عروق رضوی، نخستین عمل جراحی قلب با عنوان بندینگ شریان ریوی در ایران توسط پروفسور باتیستا از برزیل و عده‌ای از جراحان قلب و عروق ایران در بیمارستان رضوی مشهد انجام شد.

انجام عمل جراحی بندینگ شریان ریوی
حمید هادی جراح و فوق‌تخصص قلب و عروق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در حاشیه چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی قلب و عروق رضوی درباره این جراحی اظهار داشت: این جراحی برای درمان یک ناهنجاری مادرزادی با عنوان آیزن منگر انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: این ناهنجاری به علت وجود فاصله کم بین بطن چپ و راست قلب که سبب افزایش گردش خون ریوی می‌شود به وجود می‌آید.
هادی اضافه کرد: جراحان قلب ایران معتقدند این جراحی باید قبل از سن بلوغ انجام شود در صورتی که پروفسور باتیستا با تجربه زیادی که در این زمینه دارد این جراحی را بر روی بیمار 33 ساله مبتلا به این ناهنجاری مادرزادی با موفقیت انجام داد.
وی با اشاره به اینکه این بیماری در صورت درمان نشدن منجر به ایجاد عروق جدید در راه هوایی و در نهایت سبب مرگ بیمار می‌شود، خاطرنشان کرد: با این روش بیمار پس از گذشت 2 تا 3 سال از عمل جراحی شرایط انجام جراحی‌های بعدی را پیدا می‌کند و عروق بیمار به حالت اولیه خود بازمی‌گردد.
جراح و فوق‌تخصص قلب فارغ‌التحصیل در آلمان با بیان اینکه هنوز عوارض این روش جراحی مشخص نشده است، توضیح داد: در این روش سعی می‌شود با بستن ارتباط بین دو بطن که سبب افزایش گردش خون ریوی می‌شود، فشار داخل عروق را کاهش داد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول