اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون کاشان:

نیمی از کاشانی‌ها عضو تعاونی‌‌ها هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون شهرستان کاشان گفت: بیش از 50 درصد از مردم شهرستان کاشان در تعاونی‌های این شهرستان عضویت دارند.

نیمی از کاشانی‌ها عضو تعاونی‌‌ها هستند
به گزارش خبرگزاری فارس  از کاشان، محمد باغبانی جمعه ‌شب در جمع مدیران شهرستان کاشان با اعلام این خبر اظهار کرد: در شهرستان 400 هزار نفری کاشان در حال حاضر با احتساب اعضای تعاونی سهام عدالت بیش از 202 هزار نفر عضو تعاونی‌های این شهرستان هستند.
وی با اشاره به اینکه 142 هزار نفر در شهرستان کاشان عضو تعاونی سهام عدالت هستند، خاطرنشان کرد: برخی از اعضای این تعاونی سهام خود را دریافت و برخی دیگر هنوز آن را دریافت نکرده‌اند.
باغبانی در مورد چگونگی محاسبه سود سهام‌ها عنوان کرد: تعاونی‌ها تاکنون نزدیک به 11 دهک را شناسایی کرده‌اند و  نسبت به پرداخت سود سهام‌ها در قالب این دهک‌ها اقدام کرده‌اند که برخی از صاحبان سهام سود خود را دریافت نموده و بعضی دیگر هنوز موفق به دریافت سود خود نشده‌اند.
وی در مورد اقدامات بخش تعاون در حوزه بانکی اعلام کرد: خریداری پنج درصد از سهام بانک تجارت توسط شرکت تعاونی سهام عدالت از جمله اقدامات صورت گرفته بخش تعاون شهرستان در حوزه خریداری سهام بوده‌است.
رئیس اداره تعاون شهرستان کاشان در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل شرکت‌های تعاونی روستایی در شهرستان کاشان نیز پرداخت و گفت: تاکنون سه تعاونی در سه روستای نصرآباد، خرمدشت و بخش قمصر تشکیل شده که انتظار می‌رود این تعاونی‌ها همچون سایر تعاونی‌ها در شهرستان با اقبال بیشتر روستائیان و مردم این مناطق مواجه شود.
باغبانی در ادامه نقش تعاون در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را انکارناپذیر دانست و تصریح کرد: راه‌ا‌‌‌ندازی تعاونی‌ها، با تمرکز زدایی ثروت از کانون فردی یا گروهی موجب توزیع عادلانه شرایط و امکانات کار را برای همه مردم می‌شود.
وی با اشاره به رهنمودهای امام راحل مبنی بر توجه ویژه به بخش تعاون، ابراز کرد: جذب جوانان برای اشتغال از طریق فرصت‌هایی که تعاونی‌ها فراهم می‌کنند علاوه بر فراهم کردن بستر مناسب در افزایش بهره‌وری از نیروی انسانی، شرایط و زمینه‌های لازم برای رشد و پیشرفت نظام اسلامی را نیز مساعد می‌کند.
رئیس اداره تعاون شهرستان کاشان تعاون را یکی از ابزارهای واقعی رسیدن به عدالت اجتماعی نامید و خاطرنشان کرد: امید است در این دهه که به نام دهه عدالت اجتماعی نام‌گذاری شده‌است تعاونی‌ها بتوانند در روند تحقق این آرمان بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی گام‌های مؤثرتری بردارند.
باغبانی در پایان بر حمایت از تعاونی‌ها جهت بروز استعدادها و خلاقیت‌های نوین و ایجاد انگیزه برای کارآفرینان نیز تأکید کرد و تحقق این امر را نیازمند تعامل رسانه‌های دیداری و شنیداری برای انعکاس توانمندی‌ها و قابلیت‌های بخش تعاون  در شهرستان کاشان دانست.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول