اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

مشکلات تعاون روستایی باید رفع شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: تعاون روستایی نقش بسزایی در پویایی بخش کشاورزی داشته و دارد و باید مشکلات و موانع این بخش با همکاری مسئولان حل شود.

مشکلات تعاون روستایی باید رفع شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران تعاون روستایی استان اظهار داشت: باید از شبکه تعاون روستایی در بخش کشاورزی در راستای حمایت از دسترنج کشاورزان و تولیدکنندگان حمایت شود.
وی ادامه داد: تعاون روستایی خدمات ارزنده‌ای در بخش کشاورزی و تولید‌کنندگان انجام داده است که باید این خدمات را ستود.
مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به سال جهاد اقتصادی گفت: بخش تعاون روستایی در این سال تلاش زیادی کرده تا شاید بتواند اندکی از خواسته‌های رهبر فرزانه انقلاب و مسئولین و همچنین اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی جامعه عمل بپوشاند.
عبدالله‌ رضازاده با توجه به نقش بخش تعاون روستایی در استان ادامه داد: تلاش‌های همکاران در این بخش بیش از امکانات و نیروهای آن است.
وی تصریح کرد: با توجه به جوان بودن استان و کمبود امکانات و نیرو‌های لازم، ما از لحاظ انجام برنامه‌های ابلاغی در تمام سطوح، از بسیاری از استان‌های مطرح دیگر جلوتر هستیم.
وی با توجه به بیان اهم اهداف و برنامه‌های این سازمان بیان داشت: اهم اهداف و برنامه‌ها شامل توسعه واحد‌های اعتباری، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و از سویی عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، تهیه و توزیع مایحتاج روستائیان و ارائه خدمات کالاهای معیشتی و حرفه‌ای مورد نیاز روستائیان مانند کالا، سوخت، سموم و بذر است.
مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین از دیگر برنامه‌های این سازمان ارزیابی املاک  و دارای‌های تعاونی‌ها و توزیع، اوراق سهام، آسیب‌شناسی تشکل‌های زیان‌ده و برگزاری مجامع، تشکل دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه ارگان و کارکنان تعاونی روستایی، زنان و کشاورزی است.
رضازاده تصریح کرد: تعاون روستایی در روستاهای و حتی شهرها از طریق فروشگاه‌های مصرف، سوخت و غرف به عضو و غیر عضو خدمات‌رسانی می‌کند و بحث سودجویی در این تعاونی‌ها جایگاهی ندارد و هدف تنها خدمت‌رسانی است و سعی بر آن شده تا پل واقعی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده برقرار شود.
وی یادآورشد: مشکلات این سازمان شامل، نداشتن نیروی لازم در سطح شبکه، عدم وجود ساختمان ملکی اداری، کمبود وسیله نقلیه، نداشتن نقدینگی و پایین بودن منابع مالی تشکل‌ها برای سوخت زمستانی، خریدهای توافقی و احداث سیلو و انبار ویژه محصولات خریداری شده جو است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول