اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برنامه‏های هفته دفاع مقدس در دماوند تشریح شد؛

از نمایشگاه‏های مدارس تا پرده‏برداری یادمان شهدا

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه دماوند گفت: دماوند در هفته دفاع مقدس شاهد برنامه‏های متنوعی خواهد بود که برپایی نمایشگاه‏های متعدد در سطح مدارس و پرده‏برداری از یادمان شهدای کیلان از مهم‏ترین آنهاست.

از نمایشگاه‏های مدارس تا پرده‏برداری یادمان شهدا
داوود طایفه‏خانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران برنامه‏های هفته دفاع مقدس در دماوند را تشریح کرد و اظهار داشت: هفته دفاع مقدس نقطه عطفی در سه دهه از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که همواره بر تارک تاریخ شکوهمند این مرز و بوم اسلامی خواهد درخشید.
وی ادامه داد: شهرستان دماوند که خواستگاه مردمانی انقلابی، ولایی و شهیدپرور محسوب می‏شود نیز به عنوان سرزمین دارالمومنین، همگام با دیگر نقاط کشور با اجرای برنامه‏هایی متنوع مقام و منزلت این هفته بزرگ را گرامی می‏دارد.
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دماوند هفته دفاع مقدس را فرصتی مغتنم برای تجدید میثاق با آرمان‏های امام راحل (ره) خواند و افزود: هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای تجدید میثاق و ابراز ارادت به آرمان‏های حضرت امام راحل عظیم‏الشان (ره)، جانشین بر حق ایشان مقام معظم رهبری و شهدای گلگون کفن است.
طایفه‏خانی با تاکید بر لزوم انتقال مفاهیم عمیق دفاع مقدس به نسل جدید جامعه خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با گذشت سه دهه از نظام مقدس اسلامی، نسل جوان امروز از حضور در فضای معنوی روزهای دفاع مقدس محروم بوده‏اند.
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دماوند تصریح کرد: از این رو، لزوم انتقال و اشاعه فرهنگ و مفاهیم ناب دفاع مقدس و شهادت‏طلبی در میان نسل نو از وظایف همه نهادهای مرتبط با امور جوانان و نوجوانان شمرده می‏شود.
وی ادامه داد: مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دماوند با اهتمام ویژه در این زمینه نسبت به برگزاری نمایشگاه‏های متعدد در سطح مدارس و همچنین حضور بسیجیان حاضر در فضای روحانی جبهه‏های حق علیه باطل در میان این قشر پویا در ایام هفته دفاع مقدس تمهیدات ویژه‏ای را اندیشیده است و اجرایی خواهد ساخت.
طایفه‏خانی در تشریح برنامه‏های هفته دفاع مقدس شهرستان دماوند اظهار داشت: در نخستین روز از هفته دفاع مقدس در 31 شهریور ماه که به روز شهدا اختصاص دارد، با شعار "مظهر قدرت ایران شهدا هستند"، برنامه‏هایی نظیر رژه نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج، آذین‏بندی اماکن، حوزه‏ها و پایگاه‏های بسیج، نمایشگاه دفاع مقدس در حوزه‏های دو، شش و دانش‏آموزی رودهن، ایستگاه صلواتی در حوزه دو، مسابقه فرهنگی در حوزه دانش‏آموزی، اعزام سخنران از کانون بسیج فرهنگیان برای سخنرانی در روز بازگشایی مدارس و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا برگزار می‏شود.
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دماوند ادامه داد: در روز دوم این هفته پرخیر و برکت که به نام نماز و جهاد منقش بوده و با شعار "نماز جمعه سنگر است" متبرک شده، برنامه‏هایی همچون شرکت سازمان یافته بسیجیان در نمازهای جمعه سطح شهرستان، برپایی ایستگاه صلواتی در این مراسم، مسابقه دوچرخه‏سواری از مسجد تا مسجد حوزه پنج، تور ایست و بازرسی در حوزه شش، نشست سیاسی فرهنگی پایگاه مهرآباد، مراسم شبی با رزمندگان در مسجد جامع سربندان و همایش سیاسی نهضت روشنگری پایگاه جیلارد برگزار می‏شود.
وی افزود: روز شنبه دوم مهرماه و مصادف با سومین روز از هفته دفاع مقدس با نام بصیرت دینی و دفاع مقدس و شعار "بصیرت، قطب نمای حرکت صحیح است" خوانده می‏شود و با برنامه‏هایی مانند آیین شهادت حضرت امام صادق (ع)، خاطره‏گویی در دبیرستان البرز رودهن، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی، نشست فرهنگی- سیاسی، پرده‏برداری از یادمان شهدای کیلان، مراسم لحظاتی ماندگار با شهدای آئینه‏ورزان، همایش فرهنگی سیاسی نهضت روشنگری در پایگاه شهید کاظمی و برگزاری یادواره شهدای آبسرد همراه خواهد بود.
طایفه‏خانی ادامه داد: در روز چهارم با عنوان سربازی و حماسه دفاع مقدس و شعار "سرباز زینت کشور است" با برنامه‏هایی نظیر دیدار با امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، مقاله‏خوانی در سطح مدارس دماوند، مسابقه پیام کوتاه در آبسرد، اجرای صبحگاه مشترک واحدهای مقاومت دانش‏آموزی آبسرد، برپایی نمایشگاه عکس حجاب، نشست فرهنگی سیاسی، تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس و شبی با مردان آسمانی در پایگاه امام حسن مجتبی (ع) تداوم خواهد یافت.
وی افزود: روز پنجم از هفته دفاع مقدس با برنامه‏هایی همچون صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی در سپاه، همایش بصیرت در شهرک سپاه، مسابقه دو و میدانی در شهرداری کیلان، برگزاری مسابقات پینت بال، بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مهرآباد و کریتون، مسابقه تیراندازی با تفنگ بادی و کوهنوردی کانون بسیج فرهنگیان همراه خواهد شد و این برنامه‏ها با شعار "مملکت، مملکت جهاد فی سبیل الله است" اجرایی می‏شود و با عنوان جهاد در جهاد نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: برنامه‏های روز ششم با نام ولایت فقیه و دفاع مقدس و شعار "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسد" شامل برنامه‏های مسابقه فرهنگی و ورزشی، نشست فرهنگی سیاسی حوزه دانش‏آموزی دماوند، نشست سیاسی، میدان تیر بسیج ادارات، اصناف و مدیران، برپایی ایستگاه صلواتی، همایش و گردهمایی رزمندگان و بسیجیان شهرستان در مسجد جامع، همایش شب خاطره و مسابقات دو و میدانی مزار تا مزار خواهد بود.
طایفه‏خانی در خصوص برنامه‏های روز پایانی هفته دفاع مقدس نیز خاطرنشان کرد: در روز پایانی هفته دفاع مقدس که با عنوان خانواده و دفاع مقدس و شعار "مردان ما مرهون شجاعت شما زنان شیردل هستند" نیز با برنامه‏هایی نظیر مسابقات ورزشی، همایش دفاع مقدس و ولادت حضرت معصومه (س)، مراسم شامگاه یاد یاران، همایش شورای حوزه یک، گردهمایی رزمندگان حوزه دو، برگزاری شب خاطره و همایش علمی و فرهنگی همراه خواهد بود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول