اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ادبیات کنگره بزرگداشت 23هزار شهید خراسان خبر داد:

حضور پررنگ ستاره‌ها در دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس‌

خبرگزاری فارس: مسئول ادبیات کنگره بزرگداشت 23هزار شهید خراسان گفت: ستاره‌ها در دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس حضور پررنگی دارد.

حضور پررنگ ستاره‌ها در دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسئول ادبیات کنگره بزرگداشت 23هزار شهید خراسان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مظلب اظهار داشت: با توجه به ارزش‌گذاری کار برای شهدا، کنگره بزرگداشت شهدای خراسان، پیرو اهداف گذشته خود مبنی بر شناساندن سرداران و شهدای خراسانی در قالب‌های مختلف ادبی مانند رمان، داستان کوتاه، خاطره داستان و  دیگر کتب موضوعی تولیدات خوبی را آماده عرضه کرده است.
علیرضا قربانی افزود: نخستین اثر چاپ شده در حوزه زندگینامه و خاطرات به کتاب سروهای کوهستان اختصاص دارد که 18شهیدبخش جاغرق را  معرفی می‌کند. استعفای کارمند شماره 65819  مجموعه داستان خواندنی از شمس خسروی، دومین کتاب چاپ شده توسط نشر ستاره‌هاست که به زندگی سردار شهید ابراهیم محبوب ملقب به ابوادریس می‌پردازد. این کتاب همزمان با فرارسیدن زمان بازنشستگی این سردار شهید خراسانی در پالایشگاه شهید‌هاشمی‌نژاد سرخس، در تیراژ مناسبی با حمایت پالایشگاه تجدید چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد‌گرفت.
دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات دومین نمایشگاه ملی  کتاب دفاع  مقدس ضمن اشاره به 6عنوان داستان موجود در این کتاب که عناوین بوسه بر خون، سخنرانی فرمانده، سقا، اعتراف یک لحظه به دل در شو، می‌نماند در جهان یک تار مو و ضیافت ‌را شامل می‌شود، ‌‌افزود: کتاب «بدرقه تا مقصد» نیز رمان دیگری از فاطمه رباط‌جزی براساس زندگی سردار شهید محمد سبزیکار حقیقی- فرمانده گردان ادوات لشکر پنج نصر- تالیف شده است.
وی افزود: بدرقه تا مقصد، شامل 12فصل با عناوین بمب دست‌ساز، خالو مراد، دوراهی، مرخصی اجباری، فرمانده، محاصره، بشیر، راز پدر، بدرقه تا مقصود، حصار و نشانی است، که در قالب رمان بخش‌هایی از زندگی و مجاهدت این سردار شهید خراسانی را به تصویر کشیده‌است.
قربانی درباره کتاب دخیل» به نویسندگی مریم عرفانیان اظهار کرد: این اثر در قالب خاطره است که همرزمان و نزدیکان 60شهید خراسانی آن را نقل کرده‌اند و کتاب دخیل محوریتی رضوی دارد و شامل خاطرات مرتبط با توسل شهیدان خراسانی به حضرت امام‌رضا(ع) برای دستیابی به توفیق شهادت و توصیه به زیارت آن‌حضرت می‌باشد.
وی در ادامه از چاپ کتاب آسمانی‌ها نوشته فاطمه جهانگشته و کتاب حنابندان اثر مریم عرفانیان خبر داده و تاکید می‌کند: کتاب حنابندان  از سلسله کتاب‌های قصه‌سرداران و شامل دو بخش خاطره و داستان درباره زندگی و شهادت سردار شهید ابراهیم آل‌نبی‌است.
مسئول ادبیات کنگره بزرگداشت شهدای خراسان، درباره کتاب  سیب‌های کوچه‌باغ اظهار داشت: این اثر نوشته سیدعلی موسوی علی‌آبادی است که  زندگی‌نامه،‌وصیتنامه و خاطرات مربوط به زندگی و مبارزات 10سردار شهید شهرستان تربت‌حیدریه را فراروی خواننده قرار می‌دهد.
وی افزود: کتاب فریاد محراب نیز از دیگر کتب چاپ شده توسط نشر ستاره‌هاست که  در شش فصل به جایگاه نماز در سنت پیامبر(ص) و ائمه(ع)  و سیره شهدا می‌پردازد. فریاد محراب کار مشترکی از مریم جهانگشته و علیرضا قربانی‌است.
کتاب آخرین پست در کشیک هشتم که به بیان زندگی، شهادت و زوایای مختلف  زندگی، مبارزات وشخصیت اخلاقی سردار محبوب خراسانی سردار شهید نورعلی شوشتری می‌پردازد و در سال گذشته به چاپ رسیده، در نمایشگاه امسال با  صفحه آرایی و طراحی جدیدی بار دیگر به چاپ سپرده‌شده‌است.
همچنین کتاب‌های شب معراج و پرواز در باروت نوشته زهرا عتکی، تفنگ خالی اثر فاطمه جهانگشته و ملکوت نوشته مریم جهانگشته از جمله  دیگر آثار نشر ستاره‌ها هستند که مراحل پایانی خود را برای عرضه شدن  در دومین نمایشگاه ملی  کتاب دفاع  مقدس طی می‌کنند.
نشر ستاره‌ها وابسته به کنگره بزرگداشت 23هزار شهید خراسان با رونمایی و معرفی همزمان بیش از 10عنوان کتاب در  دومین نمایشگاه ملی  کتاب دفاع  مقدس حضور پررنگی دارد.
دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در فاصله سوم تا دهم مهر 1390 در محل مجتمع فرهنگی آیه‌ها در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول