اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گردهمایی فارغ‌التحصیلان 73 سال گذشته آملیها آغاز شد

بازسازی نخستین دبیرستان تاریخ آمل

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش آمل از بازسازی نخستین دبیرستان تاریخ این شهر خبر داد.

بازسازی نخستین دبیرستان تاریخ آمل
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، دبیرستان امام خمینی(ره) شهرستان آمل شب گذشته شاهد حضور گروهی از فارغ‌التحصیلان این دبیرستان در 73 سال گذشته بود.
تملک زمین‌های متعلق به این دبیرستان از جمله مهم‌ترین گلایه‌های فارغ‌التحصیلان و مدیران گذشته این دبیرستان بود. عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: از سوی قوه قضاییه دو بار حکم توقف ساخت‌وساز و تملک در زمین فوتبال این دبیرستان صادر شده و باید این امر پیگیری شود.

* دانش‌آموزان دیروز ریشه‌های تاریخ و فرهنگ امروز
در ادامه رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل نیز در نخستین همایش یادی به یاد دیروز با اشاره به اینکه گردهم آوردن مردان بزرگ این شهر کار مردان بزرگ‌تری است و برای اینکه کمرمان در سنگینی این بار خم نشود مدیریت این مراسم به فارغ‌التحصیلان همین دبیرستان واگذار کردیم، گفت: تاریخ و فرهنگ و تمدن یک ملت را انسان‌های بزرگی می‌سازند که دارای ریشه‌های تاریخی باشند.
اکبر لطفی با بیان اینکه دانش‌آموزان قدیم این دبیرستان که امروز به میزبانی خودشان اسطوره‌وار وارد محل تحصیل سابق خود شده‌اند همان تاریخ دیرین این شهر هستند، تصریح کرد: ثمره مردان دیروز وجود نخبگان امروز در عرصه‌های ملی و بین‌المللی از شهرستان آمل است.

* 66 رتبه زیر هزار کنکور 90 در آمل
وی با تاکید بر اینکه اگر این ریشه‌ها نبود ساقه‌های این چنینی در شهرستان آمل به بار نمی‌نشست، افزود: امروز نیز با وجود این نخبه‌ها آینده روشن‌تری برای دانش‌آموزان فعلی آملی وجود خواهد داشت.
لطفی با اعلام اینکه در سال‌ جاری بیش از 66 نفر از دانش‌آموزان آملی رتبه زیر هزار را در کنکور سراسری به دست آورده‌اند، تصریح کرد: در سال گذشته نیز یک مدال جهانی در رشته اخیر فیزیک برای این شهرستان ارمغان آورده شد.

* بازسازی نخستین دبیرستان آمل
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم تاریخ شهرستان آمل را ورق بزنیم بهترین مکان در این شهر همین دبیرستان است، بیان داشت: این دبیرستان در حافظه تاریخی این مردم این شهر به یادگار خواهد ماند.
این مسئول با اشاره به اینکه بارها پیش آمده که مدیران خواسته‌اند به این مکان به عنوان یک مدرسه تخریبی نگاه کنند، اما تمام دست‌اندرکاران به حفظ این ریشه فرهنگی در شهر تاکید کرده‌اند، متذکر شد: باید سبک معماری قدیمی و حال و هوای این دبیرستان به همین شکل فعلی باقی بماند.
 
* مدرسه هیچ‌گاه نمی‌میرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران نیز در این همایش با اشاره به اینکه این نشست برای قشر فرهنگی استان افتخارآفرین است، اضافه کرد: این همایش تعریف دیگری از مدرسه ارائه کرد.
محمدعلی امیری با بیان اینکه مدرسه کارکردهای بسیاری دارد که باید به آنها دست یافت، ادامه داد: حضور این جمع قدیمی و صمیمی نشان داد که تعاریف دیگر مدرسه قابل دست یافتن است.
وی با اعلام اینکه همایش امروز و این گردهمایی در ادامه سایر حرکت‌های فرهنگی در کشور صورت گرفته است، گفت: مدرسه یادگار اندیشه‌ها و نگرش‌هایی است که باید در خاطرات آنها را جستجو کرد.
امیری با اشاره به اینکه مدرسه فقط ساختمان و معلم و کتاب نیست، یادآور شد: مدرسه حوزه آشکار و نهان تعاریف و کارکردهای فراوان دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه موجود زنده‌ای که امروز تولد خود را جشن گرفته است بسیار بالنده و غرورآفرین است، گفت: فرزندان این موجود امروز در سراسر دنیا پراکنده شده‌اند.
وی با بیان اینکه خوشحالیم که امروز این مدرسه زاییده تفکرات عظیمی شده که هر یک در پهنه‌های مختلف علمی و اقتصادی و سیاسی کشور گسترده شده، اذعان داشت: این همایش نشان داد فضای مدرسه فضایی است که هیچ‌گاه نمی‌میرد و همیشه پایدار است تا جهان اطراف خود را زنده نگه‌ دارد.
انتهای‌پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول