اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای کسب منافع؛

شهرداری اردبیل از ساخت و ساز بی‌رویه حمایت نمی‌کند

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: منطقی نیست به منظور ایجاد درآمد برای شهرداری از انجام ساخت و ساز غیرمجاز چشم‌پوشی کرد و این موضوع با اخلاق اسلامی و عدالت فاصله زیادی دارد.

شهرداری اردبیل از ساخت و ساز بی‌رویه حمایت نمی‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری پیش از ظهر امروز در کارگروه ساماندهی ساخت و سازهای شهری در اردبیل اظهار داشت: مهندسین ناظر و مهندس محاسب باید در موعد مقرر گزارش تخلف را به شهرداری اعلام کنند در غیر این صورت باید پاسخگوی عواقب امور باشند.
وی با تاکید بر جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در اردبیل خاطرنشان کرد:‌ ماموران شهرداری باید حتی در مورد ساختمان‌هایی که غیرمجاز به مرحله اسکلت فلزی رسیده است آن را پلمپ کرده و در صورت فک پلمپ از سوی متخلفان باید به مراجع قضایی مراجعه کرد.
این مسئول به پیگیری برخورد با ساخت طبقات اضافی بدون مجوز از شهرداری نیز تأکید و تصریح کرد: وقوع تخلفات بهتر از اعمال جرائم است و ضروری است پیشگیری را مقدم بر درمان بدانیم.
بدری با اشاره به وضعیت درآمد شهرداری و انتظارات به حق مردم از مسئولان در امر خدمات شهری اظهار داشت: اگر بتوان تمام احکام صادره از سوی کمیسیون ماده 100 را عملی کرد بی‌شک درآمد شهرداری افزایش قابل توجهی یافته و شاهد شهری ایده‌آل با خدمات شهری مناسب خواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه معاون خدمات شهری شهرداری در خصوص آمار اعلام شده در مورد ساخت و ساز غیرمجاز از سوی مناطق سه‌گانه به شهرداری مرکز اظهار داشت: در منطقه یک از سال 85 تا سال جاری 106 حکم تخریب از سوی کمیسیون ماده 100 صادر شده که از این تعداد 7 مورد اجرا و 97 مورد در دست اقدام است.
کیومرث اوچی ادامه داد: در حوزه شهرداری منطقه دو از سال 1366 تا سال جاری 705 مورد حکم تخریب صادره که از این تعداد در سال 90 فقط 13 مورد اجرا شده است و این آمار در منطقه سه از سال 85 تاکنون 908 مورد بوده که 120 حکم اجرا و بقیه هنوز عملی نشده است.
معاون خدمات شهری شهرداری در ادامه تعداد خودروهای شناسایی شده دستفروش که از طریق فروش میوه و تره‌بار ایجاد سد معبر می‌کنند را 180 دستگاه عنوان کرد و افزود: 32 فقره دستفروش میوه که به وسیله ارابه‌های دستی به این کار مشغول هستند در حوزه منطقه دو شناسایی شده است.
اوچی از شناسایی 12 منطقه با همکاری سازمان میادین میوه و تره‌بار به منظور ایجاد غرفه‌های توزیع میوه و تره‌بار و ساماندهی دستفروشان این صنف خبر داد و تصریح کرد: این مناطق در راستای تهیه طرح به مشاوران ارائه شده تا نتایج نهایی را در حداقل زمان ممکن به شهرداری تحویل دهند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول