اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد:

افزایش خطر سیل و زلزله با ساخت و ساز در باغمیشه

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ساخت و ساز در باغمیشه تبریز دامنه و دره‌های اطراف آن علاوه بر زلزله خطر سیل را نیز افزایش داده است.

افزایش خطر سیل و زلزله با ساخت و ساز در باغمیشه
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضا بیگی صبح امروز در نخستین کنفرانس بین‌المللی ساخت و ساز شهری در مجاورت گسل‌های فعال با انتقاد از توسعه شهر تبریز بر روی خط گسل خواستار توجه ویژه به این امر شد.
وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در زمینه زلزله معمولاً موضوعی انفعالی و گریزی دارند، تاکید کرد: شهرداری تبریز با برگزاری این همایش نشان داد که علاقه‌مند به حل مسئله بوده و رویکردی ارزشمند در این راستا دارد.
بیگی با اشاره به قرارگرفتن کشور و آذربایجان‌شرقی بر روی گسل زلزله بیان کرد: با توجه به فعال بودن گسل شمالی تبریز امکان آسیب‌پذیر بودن این نقاط در صورت وقوع زلزله احساس می‌شود.
استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در حال حاضر دستگاه‌های مختلفی بر امر ساخت و ساز نظارت دارند اما در حال حاضر ساخت و ساز در کنار گسل شمالی تبریز و دره مشرف به آن در حال توسعه است.
وی گفت: ساخت و ساز در منطقه باغمیشیه تبریز و مناطق اطراف آن خطر سیل را در نیز در کنار خطر زلزله برجسته کرده است.
بیگی تاکید کرد: وابسته بودن شهرداری‌ها به درآمد ساخت و سازهای غیرمجاز و جرایم مربوط به آن موجب گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز شده است.
استاندار آذربایجان‌شرقی، افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز و سودجویی توسط برخی تعاونی‌های مسکن را موجب افزایش خطرات احتمالی ناشی از زلزله دانست و گفت: وابسته بودن درآمدی شهری موجب شده تا با وجود قوانین مختلف ساخت و سازهای غیرمجاز ادامه داشته باشد.
این مسئول همچنین با اشاره به رویکرد دولت در زمینه ارتقای امنیت خانه‌ها و محل‌های سکونت مردمی اظهار کرد: دولت در این زمینه در روستاها و شهرها سرمایه‌گذاری خوبی داشته و این روند ادامه خواهد داشت.
بیگی یادآور شد: باید از ساخت و سازها در محل گسل‌ها جلوگیری کرد و مدیریت بحران استانداری نیز همواره بر این مسئله تاکید کرده است.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه توسعه همه جانبه و پایدار در کشور باید صورت گیرد، گفت: توسعه پایدار با ارتقای کیفیت زندگی و کاهش مخاطرات طبیعی میسر است و نباید تنها به موضوع توسعه صنعتی اندیشید.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از نحوه تدوین سند توسعه آذربایجان‌شرقی انتقاد کرد و افزود: در این سند توسعه به مخاطرات بیست‌گانه طبیعی توجه چندانی نشده است.
بیگی یادآور شد: باید در زمینه برنامه‌های کاهش آسیب‌پذیر به مقوله‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی نیز توجه شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول