اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاپایان سال جاری صورت می‌گیرد؛

بهره‌برداری از طرح‌های ناتمام صنعتی استان اصفهان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان گفت: طرح‌های صنعتی و معدنی بالای 60 درصد پیشرفت تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

بهره‌برداری از طرح‌های ناتمام صنعتی استان اصفهان
بهمن پرویزی در حاشیه افتتاح هفت طرح صنعتی شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر حدود 700 طرح صنعتی نیمه‌تمام با بیش از 60 تا 70 درصد پیشرفت در استان اصفهان وجود دارد.
وی افزود: سازمان صنایع و معادن استان اصفهان تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌بندد تا با تأمین منابع مالی مختلف، این طرح‌ها را با بیشترین سرعت تا قبل از پایان سال جاری به بهره‌برداری برساند.
پرویزی سرمایه‌گذاری روی این طرح‌ها را بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: این سرمایه‌گذاری علاوه بر تکمیل 700 طرح صنعتی و معدنی موجب اشتغال 30 هزار نفر نیروی جویای کار نیز می‌شود.
سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان در ادامه با اشاره به قطع بسته‌های حمایتی دولت به صنعت در پایان دوره اعلام شده عنوان داشت: برای پیشگیری از مشکلات صنایع در این بخش طرح‌های مختلفی از جمله ارائه اعتبارات ارزی و ریالی دولت به بانک‌ها پیشنهاد شده‌است.
پرویزی اضافه کرد: پس از تعیین هیأت امنای صندوق توسعه ملی و آغاز فعالیت رسمی این صندوق، یک میلیارد دلار اعتبار درخواست شده از سوی صنایع استان، به این صندوق تزریق می‌شود.
وی در خصوص جایگاه صنعت استان اصفهان در کشور یادآور شد: صنعت استان اصفهان در کشور رتبه نخست را دارد و برای تثبیت این جایگاه باید با استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در این استان صنعتی وجود دارد باید حداکثر استفاده صورت گیرد.
سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان با اشاره به اینکه نمی‌توان به طور همیشگی به حمایت یارانه‌های دولتی امید داشت ابراز داشت: باید با یافتن راهکارهای جدید و روش‌های علمی نوین بتوان ظرفیت‌های جدید را در بخش صنعت شناسایی کرد و با ارتقای تولیدات داخلی به تولیدات رقابتی بتوانیم موجبات حضور خود را در بازارهای جهانی فراهم کنیم.
پرویزی از برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی مدیران مجموعه‌های صنعتی و معدنی نیز خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران مجموعه‌های صنعتی و معدنی با هدف تبیین نهضت ملی کاهش قیمت تمام شده و افزایش ارزش افزوده برگزار می‌شود.
وی در ادامه شهرستان کاشان را یکی از قطب‌های بزرگ صنعتی استان و کشور دانست و بیان داشت: شهرستان کاشان با نزدیک به یک‌هزار واحد صنعتی فعال به تنهایی به اندازه 5 استان کشور اشتغال ایجاد کرده‌است.
سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان، صنعت نساجی کاشان را صنعت اول این شهرستان اعلام کرد و گفت: حدود 65 درصد از صنایع فعال کاشان مربوط به صنعت نساجی است و از این میزان نیز حدود 70 درصد را تولیدات فرش ماشینی تشکیل می‌دهند.
پرویزی یادآور شد: در سال گذشته حدود هفت میلیون متر مربع فرش ماشینی به ارزش 150 میلیون دلار از کاشان به خارج از کشور صادرشده‌است.
وی با اشاره به افتتاح هفت طرح صنعتی در شهرستان کاشان با 185 میلیارد ریال سرمایه گذاری افزود: طرح‌های مهم صنعتی دیگری نیز در شهرستان کاشان که عمده‌شان صنایع نساجی است در شرف افتتاح بوده و در آینده‌ای نزدیک با حضور مقامات کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول