اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 ماه امسال؛

1371 واقعه ولادت در نهاوند به ثبت رسید

خبرگزاری فارس: رئیس ثبت احوال شهرستان نهاوند گفت: در پنج ماه گذشته در نهاوند یک هزار و 371 واقعه ولادت به ثبت رسیده است.

1371 واقعه ولادت در نهاوند به ثبت رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، محمد شکری‌منعم پیش از ظهر امروز در کارگروه ثبت وقایع حیاتی شهرستان نهاوند اظهار داشت: وجود آمار و اطلاعات صحیح و ثبت به موقع وقایع حیاتی می‌تواند نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز را در برنامه‌ریزی‌ها کمک کند.
وی افزود: در پنج ماه گذشته در نهاوند یک هزار و 371 واقعه ولادت به ثبت رسیده که 639 نفر در شهر و 732 نفر در روستاها متولد شده‌اند.
رئیس ثبت احوال شهرستان نهاوند با اشاره به تناسب زاد و ولد پسران و دختران اضافه کرد: باید در مقابل هر 106 واقعه ولادت دختران 100 پسر متولد شود که این آمار در نهاوند برعکس است به این صورت که در مقابل تولد هر 100 دختر 76 پسر به دنیا آمده است.
وی ابراز داشت: با این وضعیت قطعاً تا 25 سال آینده با مشکل نوعروسان برای ازدواج در نهاوند مواجه خواهیم شد.
شکری‌منعم افزود: میزان تولد پسرها در شهرها بیشتر از روستاهاست زیرا در پنج ماه امسال تعداد 329 پسر در شهر و 310 پسر در روستاهای نهاوند متولد شده‌اند.
وی گفت: در مجموع میانگین ماهانه در نهاوند 274 نفر متولد شده‌اند که در هر شبانه‌روز 10 نفر به جمعیت نهاوند افزوده می‌شود.
رئیس ثبت احوال شهرستان نهاوند اضافه کرد: در پنج ماه امسال 471 واقعه فوت به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش فوتی در نهاوند داشته‌ایم که آمار فوت مردان در مقایسه با زنان 10 درصد افزایش دارد.
وی تأکید کرد: همچنین در این مدت یک هزار و 235 زوج در نهاوند ازدواج کرده‌اند که با افزایش 11 درصدی مواجه بوده است.
شکری منعم از ثبت 186 واقعه طلاق در این مدت خبر داد و ابراز داشت: میزان طلاق در نهاوند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش دارد و از هر شش واقعه ازدواج متأسفانه یک مورد منجر به طلاق می‌شود.
فرماندار نهاوند نیز ثبت وقایع حیاتی را دارای اهمیت بسیار بالا برای برنامه‌ریزی مطلوب خواند و گفت: داشتن آمار دقیق و صحیح می‌تواند نقش بسزایی در سطح شهرستان در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.
اسماعیل زارعی‌کوشا مهلت قانونی ثبت ولادت در نهاوند را 10 روز و فوت را 15 روز دانست و افزود: در نهاوند 98 درصد والدین و بازماندگان نسبت به ثبت قانونی واقعه ولادت و فوت اقدام کرده‌اند.
وی در پایان خواستار همکاری مناسب و مطلوب دهیاران در روستاها با خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و همچنین اداره ثبت احوال شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول