اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال گلستان خبر داد:

ثبت یک طلاق نتیجه هر 10 ازدواج در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: شاخص ازدواج به طلاق در استان گلستان 10 به یک است.

ثبت یک طلاق نتیجه هر 10 ازدواج در گلستان
سیف‎الله ابوترابی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال 26 هزار و 634 جلد شناسنامه صادر شده است.
وی تصریح کرد: صدور این میزان شناسنامه ترکیبی از شناسنامه‎های جدید و تعویضی است و تعداد 7 هزار و 652 الصاق عکس نیز صورت گرفته است.
مدیرکل ثبت احوال استان گلستان با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست امسال یک هزار و 129 طلاق در استان به ثبت رسیده است، افزود: میزان طلاق در سال گذشته یک هزار و 57 مورد بوده که نسبت به سال گذشته رشد 6.8 درصدی داشته است.
ابوترابی با بیان اینکه جامعه جوان استان، جامعه طلاق می باشد خاطرنشان کرد: 81 درصد طلاق‎ها مربوط به زنانی است که سن شان کمتر از 30 سال می‎باشد.
وی تصریح کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری 11 هزار و 198 ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 هزار و 323 مورد بوده که 14 مورد از این ازدواج‎ها مربوط به پسران کمتر از 15 سال است و 414 مورد نیز مربوط به دختران کمتر از 14 سال می باشد و دو مورد از این دختران نیز کمتر از 10 سال سن داشتند.
مدیرکل ثبت احوال استان گلستان اذعان داشت: با اجرای طرح ثبت فوت معوقه میزان وفات در پنج ماهه سال جاری 10 هزار و 229 مورد به ثبت رسیده که از این تعداد 6 هزار و 840 واقعه فوت مرتبط با سال گذشته بوده که به ثبت رسید و فوت جاری در پنج ماهه امسال 3 هزار و 389 فوت بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 هزار و 418 فوت ثبت شده است.
ابوترابی با اشاره به اینکه در حوزه فوت، آمار مردان 57 درصد و آمار بانوان 43 درصد به ثبت رسیده است، افزود: در فوتی‎های ثبتی نسبت جامعه شهری به جامعه روستایی 50 درصد می‎باشد و در استان 97.5 درصد در مهلت قانونی به ثبت رسیده است که استان ما در این زمینه از استان‎های پیشتاز بوده است.
وی اضافه کرد: نسبت جنسیت ولادت در استان به ازای هر 108 پسر در مقابل هر 100 دختر می‎باشد که در پنج ماهه نخست سال به ثبت رسیده است.
مدیرکل ثبت احوال استان گلستان از رشد سه درصدی ولادت نوزادان در سال جاری خبر داد و بیان داشت: در پنج ماهه امسال حدود 15 هزار و 327 مورد ولادت به ثبت رسیده است که نسبت مدت مشابه در سال گذشته 14 هزار و 880 مورد عنوان شده است که از این تعداد 7 هزار و 955 مورد نوزاد پسر و 7 هزار و 372 نوزاد دختر بوده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول