اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر خواستار شد:

برگزاری همایش تخصصی "شهر اسلامی" در بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی استان بوشهر خواستار برگزاری همایش تخصصی و علمی با موضوع شهر اسلامی در استان بوشهر شد.

برگزاری همایش تخصصی "شهر اسلامی" در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عباس دهقان چهارشنبه شب در نشست شورای اسلامی استان بوشهر با اشاره به اهمیت جایگاه شوراهای اسلامی در پیام‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به شوراها اظهار داشت: پیام‌های مقام معظم رهبری به شوراها و رهنمودهای معظم له در جمع شورائیان به عنوان بهترین منشور خدمت صادقانه،عالمانه و بی منت برای مجموعه شورائیان بوده و بجاست که همواره این رهنمودها ملاک عمل شوراهای اسلامی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گیرد.
وی با اشاره به دیدگاه رهبر معظم انقلاب به در حرکت به سمت ایجاد فضای متناسب با "شهر اسلامی" در شهرها خواستار تشکیل همایش تخصصی و علمی با همین محوریت در استان بوشهر شد.
دهقان با اشاره به آغاز به کار و فعالیت نیروگاه هسته ای بوشهر تصریح کرد:  نیروگاه هسته‌ای به عنوان یک ظرفیت ملی در استان بوشهر آغاز به فعالیت کرده و در سال جهاد اقتصادی، نماد خودباوری، استقامت و خودکفایی ملت بیدار و مقاومی است که با سرافرازی و عزت،هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشته و با برخورداری از یکصد سال سابقه پایداری در مقابل استعمار و استکبار، افق‌های بلندی را تجربه کرده است.
رئیس شورای اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: امروز تقارن این حوادث تاریخی و درخشان، دوستان انقلاب و اسلام را امیدوار و بدخواهان را به فضل الهی هرچه بیشتر مأیوس کرده است.
دهقان به تشکیل شورای پژوهشی و کارگروه آموزشی شوراهای اسلامی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: به منظور ارتقاء سطح آگاهی و آشنایی هرچه بیشتر اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا با حدود اختیارات و وظایف قانونی و نیز اعمال این وظایف در حیطه مسئولیت شوراها،در شش ماهه دوم سال 90 با همکاری مدیریت شهری و شوراها استانداری بوشهر برنامه آموزشی تدوین و اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت آموزش و پژوهش و اطلاع رسانی حوزه عملکردی شوراها اضافه کرد: نشریه تخصصی، اطلاع رسانی، آموزشی و پژوهشی ویژه شوراهای اسلامی استان، در حال تدوین بوده و بزودی پیش شماره این نشریه با نگاه پژوهش و آموزش و نیز اطلاع رسانی عملکرد شوراهای اسلامی سطح استان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.
 اردشیر محمدی باغملایی رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز با تشریح اهمیت تهیه سند چشم انداز توسعه عمرانی شهرداری‌ها گفت: با توجه به رویکرد جدی برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و عمرانی شهرها به موضوع فرهنگ و نیز ضرورت تهیه پیش نویس سند توسعه عمرانی و فرهنگی اجتماعی شهرداری‌های استان، در سال گذشته موضوع تهیه و پیش نویس سند کوتاه مدت ، میان مدت و دراز مدت شهرداری‌ها در حوزه فرهنگی اجتماعی و عمرانی در جلسات شورای اسلامی استان و شورای شهر بوشهر مطرح و با تلاش مستمر و استفاده از ظرفیت صاحب نظران و نخبگان پیش نویس این چشم انداز تدوین و به تصویب رسیده است.
در این جلسه اعضای شورای استان در حوزه مسائل و مشکلات کشاورزان، دامداران استان نحوه توزیع اعتبارات عمرانی ویژه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و مشکلات آلاینده‌ها در حوزه شهرستانهای 9 گانه پرداخته و بر ضرورت احیاء امر آموزش و پژوهش در حوزه شوراها و شهرداری‌ها و استفاده از ظرفیت صاحب نظران و نخبگان در تهیه سند چشم انداز توسعه عمرانی و فرهنگی اجتماعی شهرداری‌های استان تأکید کردند.
در این جلسه همچنین پیشنهاد طرح تعامل و همکاری دو جانبه شورای اسلامی استان و صدا و سیمای مرکز استان، چگونگی حمایت و تجهیز دفاتر شورای اسلامی در شهرستانها و نیز تعیین وضعیت حسابرسی سالانه شهرداری‌ها و سازمان همیاری شهرداری‌ها مورد بحث و بررسی اعضاء قرار گرفت.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول