اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از؛

حاشیه‌های نخستین همایش اقوام شهر لوشان

خبرگزاری فارس: اتحاد و یکپارچگی اقوام و مذاهب اسلامی ثمره و دستاورد انقلاب اسلامی در برابر تفرقه‌خواهی غرب است.

حاشیه‌های نخستین همایش اقوام شهر لوشان
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، نخستین همایش مردمی اقوام لوشان بعد از ظهر امروز با حضور معتمدان و ریش‌سفیدان اقوام، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و مدیران محلی و استانی در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی شهر لوشان برگزار شد.
-این مراسم برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در پاسخ به نقشه‌ها و دسیسه‌های شیطانی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی و با حضور پرشور معتمدان و ریش‌سفیدان اقوام شهر لوشان برگزار و به نمایشگاه مردمی وفاق اقوام لوشان برای مقابله با هجمه‌های نرم دشمن تبدیل شد.
-بیش از 130 نفر از معتمدان و ریش‌سفیدان اقوام لوشان در این نشست حضور داشتند که بیش از 20 نفر از این جمع را نمایندگان بانوان تشکیل می‌دادند.
-قاری مراسم با قرائت آیاتی از سوره حجرات با مفهوم وحدت اقوام حال و هوای معنوی به این همایش بخشید که با تشویق شرکت‌کنندگان مواجه شد.
-بیش از 10 خبرنگار، عکاس و تصویربردار این همایش را پوشش دادند و حضور خبرنگاران در این همایش آزاد بود و مسئولان برگزاری مراسم نهایت همکاری رسانه‌ای را با این قشر داشتند.
-سه جلد کتاب دینی در بسته‌های فرهنگی همایش به شرکت‌کنندگان اهدا شد و در مدت زمان چهار ساعت برگزاری همایش هیچ فردی سالن محل برگزاری مراسم را ترک نکرد و تمام شرکت‌کنندگان تا پایان مراسم حضور داشتند.
-محمد تقی کلینی معاون سیاسی‌فرهنگی اداره‌ کل اطلاعات گیلان سخنران مدعو این نشست بود و در پایان مراسم حاضران از سخنرانی علمی وی که با مثال‌های جذاب فوتبالی همراه بود تشکر کردند.
-ایرج موذن فرماندار رودبار نیز در وقت استراحت دو نیمه برگزاری همایش مذکور پای سخنان برخی از شرکت‌کنندگان نشست و با تماس‌های تلفنی و دستورات کتبی به دنبال حل فوری مشکلات بود.
-پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در اطراف سالن کنفرانس نصب شده بود که پیرمردی از ریش‌سقیدان لوشانی در هنگام ورود بر آن بوسه زد و ادای احترام کرد.
-خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر لوشان که از معتمدان مردمی بودند در این همایش حضور داشتند و آیه شریفه 13 سوره مبارکه حجرات با ذکر معنی و مضمون وحدت اقوام در سردرب جایگاه همایش نصب شده بود.
-مسئولان و اساتید دانشگاه‌ و نخبگان علمی و فرهنگی شهر لوشان نیز در ردیف‌های دوم و سوم سالن همایش مستقر شده بودند و از سخنان نمایندگان اقوام و دیگر سخنران یادداشت‌برداری می‌کردند.
-معاون فرهنگی‌سیاسی اداره‌ کل اطلاعات گیلان در سخنانی یاد و خاطره فوت‌شدگان زلزله سال 69 را گرامی نگه داشت که با ذکر صلوات و فاتحه حاضران همراه شد.
-میان‌برنامه تصویری با موضوع ولایت به مدت 10 دقیقه در این مراسم پخش شد که با صلوات حاضران برای سلامتی و طول عمر رهبر معظم انقلاب پایان یافت.
-در دو طرف سالن همایش نیز فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با مضمون وحدت اقوام از سوی ستاد مردمی برگزاری همایش نصب شده بود.
-چندین نفر از معتمدان شهر لوشان نیز در پایان این مراسم  در گفت‌و‌گوی صمیمی با مسئولان محلی و استانی از تلاش‌های دولت نهم و دهم در توسعه چشمگیر شهر لوشان در شش سال گذشته تقدیر کرده و خواستار برطرف شدن برخی مشکلات شهری از جمله معضل آب آشامیدنی این شهر شدند.
-عکس‌های یادگاری معتمدان، مسئولان و چهره‌های علمی نیز در پایان مراسم قابل تامل بود و پس از آن با تشکیل حلقه وحدت، نشست مذکور به پایان رسید.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول