اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودبار:

وحدت مهم‌ترین ویژگی قومیت‌هاست

خبرگزاری فارس: فرماندار رودبار گفت: وحدت، مهم‌ترین ویژگی اقوام ایرانی و قومیت‌هاست.

وحدت مهم‌ترین ویژگی قومیت‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، ایرج موذن ظهر امروز در نخستین همایش وفاق اقوام لوشان که با همت اداره اطلاعات، دفتر امام جمعه و شورای اسلامی و شهرداری لوشان برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این چنین جلساتی راهکار کاربردی برای امورات و وفاق و همدلی است.
وی ادامه داد: این همایش نخستین مراسمی است که با هدف نزدیکی و وحدت اقوام در شهرستان برگزار شده و به همین دلیل با استقبال مسئولان شهرستان همراه بوده است.
فرماندار رودبار با بیان اینکه کشور ایران دارای تنوع قومی است، گفت: تنوع قومی کشور در مقایسه با دیگر کشورها متفاوت است زیرا تنوع قومی در کشورها به دلیل مهاجرت زمانی شکل گرفته است ولی ایران دارای قومیت‌هایی است که دلیل آن به مهاجرت زمانی بر نمی‌گردد.
وی با بیان اینکه وجود اقوام و قومیت‌ها ریشه‌ای سه هزار ساله در تاریخ دارد، اذعان داشت: وجود قومیت‌ها و اقوام با آداب و سنن کهن خود بیانگر این مسئله است.
موذن وحدت را مهم‌ترین ویژگی اقوام ایرانی دانست و گفت: چنین وحدت و یکپارچگی در بسیاری از کشورها حاکمیت ندارد.
وی با معرفی شهرستان رودبار بیان داشت: رودبار با دارا بودن چهار بخش و هفت شهر یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌های گیلان محسوب می‌شود که دورترین روستای این شهرستان در فاصله 130 کیلومتری مرکز شهرستان واقع شده است.
این مسئول لوشان را به عنوان شهر پر اهمیت رودبار یاد کرد و افزود: لوشان به دلیل هم‌مرز بودن با گیلان، قزوین و زنجان به عنوان شاهرگ ارتباطی این سه استان به شمار می‌رود.
وی، وجود پل خشتی لوشان، کارخانه‌های صنعتی، نیروگاه‌های برق و آبی و بادی و اماکن مذهبی را از ویژگی‌های شهر لوشان عنوان کرد و گفت: تنوع قومی یکی از ویژگی‌های این شهر است.
موذن با بیان اینکه وجود اقوام و طوایف در لوشان ریشه‌ای تاریخی دارد، خاطرنشان کرد: وجود قومیت‌های کرد، لر، لک از ساکنان اولیه این شهر به شمار می‌روند.
به گفته وی، نام لوشان در کتاب تاریخ گیلان و دیلمان به عنوان قریه لوشان مطرح شده است.
فرماندار رودبار متذکر شد: امروز با توجه به استمرار شهر لوشان و وجود صنایع و امکانات و زیربناهایی که در شهر ایجاد شده افراد مختلفی با قومیت‌های مختلف وارد این شهر شده‌اند.
وی، حفظ وحدت را مهم‌ترین ویژگی مردم لوشان عنوان کرد و افزود: اقوام لوشان در کنار یکدیگر در مراسمات و برنامه‌ها حضوری واحد و پرشور دارند.
موذن با اشاره به اینکه لوشان محور حیاتی گیلان است، تصریح کرد: وجود شرکت‌های تولیدی و قطب صنعتی بودن این شهر بر ویژگی‌های لوشان افزوده است.
وی همراهی و همدلی مردم و مسئولان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: حفظ، حراست، همدلی و همگامی مردم و مسئولان در نگاهی واحد امری ضروری است.
این مسئول ابراز داشت: قطب اقتصادی لوشان تنها در گرو همراهی و همدلی و وفاق مردم لوشان به نتیجه می‌رسد.
در این مراسم معاون سیاسی‌فرهنگی و معاون حفاظت و بازرسی اداره کل اطلاعات گیلان، فرماندار رودبار، روحانیون، مسئولان شهرستان و بزرگان اقوام شهر لوشان حضور داشتند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول