اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چند سطل زباله در سه‌راه ‌امین تبریز به آتش کشیده شد؛

بیتوجهی مردم تبریز به تجمع ‌‌50 نفره‌ ‌قوم‌‌گرایان

خبرگزاری فارس: تلاش ‌حدود 50 نفر از افراد وابسته به جریان قوم‌‌گرا‌ برای ایجاد ناآرامی در مرکز شهر تبریز به بهانه ‌رد دو فوریت ‌انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه‌ با عدم استقبال مردم ناکام ماند.

بیتوجهی مردم تبریز به تجمع ‌‌50 نفره‌ ‌قوم‌‌گرایان
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ‌عصر امروز در پی فراخوان جریان‌های قوم‌‌گرا‌ ‌برای تجمع و تظاهرات در اعتراض به رد دو فوریت مصوبه 25 مرداد امسال مجلس برای انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه حدود 50 نفر از هواداران این جریان برای دقایقی در مرکز شهر تبریز اقدام به شعار دادن کردند که به دلیل عدم استقبال مردم از شعارهای این گروه، تجمع مورد نظر انها شکل نگرفت و نهایتا به دلیل اقداماتی نظیر آتش زدن سطل‌های زباله و ایجاد اختلال در رفت و آمد خودروها ماموران نیروی انتظامی با این عده برخورد، و ضمن پراکنده کردن آنها آرامش را برقرار کردند.‌
این گزارش حاکی است، به دنبال فراخوان گروه‌های قوم‌‌گرا‌، نیروهای پلیس از ساعت 17 امروز در میادین اصلی شهر تبریز مستقر شده بودند و حوالی ساعت 19 که حدود 50 نفر از وابستگان به این گروه‌ها ‌با آتش زدن چند سطل‌ زباله ‌در سه راه‌امین، ‌علیه مجلس شعار سر دادند ‌ماموران پلیس ‌دخالت نموده و گروه مذکور‌ را متفرق و چند تن از آنها ‌را ‌دستگیر کردند.
گفتنی است ‌‌‌به دلیل وقوع این رخداد‌ در منطقه راسته‌‌کوچه و سه راه‌امین تبریز، برای لحظاتی مغازه‌های این منطقه بسته شد و از تردد خودروها در این منطقه ممانعت به عمل ‌آمد‌، اما پس از دقایقی با مداخله پلیس امنیت به این منطقه باز گردانده ‌و تردد خودروها در این منطقه از سر گرفته شد‌.
گفتنی است طی روز‌های اخیر رسانه‌ها‌ی فارسیزبان خارج از کشور به ویژه شبکه‌ها‌ی صدای آمریکا و بیبیسی تبلیغات گسترده‌ای را برای برگزاری تجمع و تظاهرات در اعتراض به خشک شدن دریاچه‌ ارومیه انجام داده بودند.
شبکه صدای آمریکا ادعا کرده بود که  خشک شدن دریاچه ارومیه برای استخراج ا‌ورانیوم از بستر این دریاچه است.
گفتنی است به گفته کارشناسان حتی اگر در بستر دریاچه ارومیه اورانیومی وجود داشته باشد استخراج آن نیازی به خشک کردن دریاچه نداشته و با استفاده از فناوریهایی نظیر استخراج نفت از کف دریا به راحتی قابل انجام است. 
‌انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول