اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با واگذاری شرکت "تراورس" به بخش خصوصی؛

حقوق کارگران راه‌آهن سیرجان 40 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: با واگذاری شرکت خدمات مهندسی "تراورس" به بخش خصوصی حقوق کارگران راه آهن سیرجان 40 درصد کاهش یافت.

حقوق کارگران راه‌آهن سیرجان 40 درصد کاهش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، با واگذاری شرکت خدمات مهندسی "تراورس" به بخش خصوصی حقوق کارگران راه آهن سیرجان 40 درصد کاهش یافت.
ظهر امروز بیش از 40 نفر از کارکنان و کارگران شرکت خدمات مهندسی و ابنیه فنی "تراورس" به نمایندگی از 157 نفر از کارکنان این خط با تجمع در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشتند: از دو سال گذشته اعلام کردند که این بخش به شرکت خصوصی واگذار شده و شما جزو ‌کارگران یک شرکت خصوصی هستید در صورتی که کارمند دولت از بدنه دولت است و حداقل باید با اطلاع و رضایت ما به بخش خصوصی واگذار شویم از زمانی که به بخش خصوصی واگذار شده‌ایم، نه اضافه‌کار می‌دهند و حقوق ما هم تا 40 درصد کاهش یافته است.
این کارکنان و کارگران راه‌آهن اعلام کردند: تا به حال به هر مرجع یا مسئولی مراجعه کرده‌ایم، جوابی نشنیدیم و یک بار نیز اسفند ماه سال 89 دست به اعتراض و اعتصاب در محل محوطه راه‌آهن زدیم و قول دادند که رسیدگی شود.
به دلیل نبود مسئولان راه‌آهن در سیرجان و حضور آنان در حوزه استان هرمزگان و دریافت نکردن جواب این اعتراض و تجمع، عباس صادقی نماینده این کارمندان و کارگران راه‌ آهن سیرجان در بخش تراورس با تایید گفته‌های کارگران گفت‌: طی مدت دو سال شرکتی شده‌ایم و به گونه‌ای ما را از کارکنان دولت نمی‌دانند.
صادقی خاطرنشان کرد: علاوه بر عدم دریافت اضافه کار حقوق ما نیز به نصف کاهش یافته است در صورتی که طبق قانون نمی‌توان بدون اجازه کارمند دولت، کارمندان به بخش خصوصی واگذار شود.
وی افزود‌: کارگران و کارکنانی که حتی 25 ساله سابقه کار در این راه‌‌آهن را داشتند نیز هیچ ارتباطی با طرح استخدام ندارند و این ظلمی است که به این بخش وارد شده و هیچ مسئولی جوابگو نیست.
صادقی تصریح کرد: یکی از دلایل غیر‌قانونی بودن این اقدام راه‌آهن عدم جواب قانع کننده به کارکنان این بخش است و حتی اجازه بازگو کردن این مسئله را به ما نمی‌دهند و گفته‌اند، خارج از محوطه راه‌آهن این حرف‌ها را نزنید.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول