اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

راه‌آهن بم ـ جیرفت در دست مطالعه است

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن بم ـ جیرفت در دست مطالعه است.

راه‌آهن بم ـ جیرفت در دست مطالعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی نیکزاد ظهر امروز در حاشیه بازدید از چند پروژه‌ عمرانی در شهرستان منوجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از پروژه‌های مهم مصوب سفر مقام معظم رهبری، پروژه بیمارستان 24 تختخوابی شهرستان منوجان است که تاکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با اشاره به راه‌اندازی این بیمارستان افزود: تا پایان شهریورماه، پیمانکار باید با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری کرمان و برنامه‌ریزی کامل طی صورت‌‌جلسه‌‌ای که پس از رفع نواقص صادر شد، برای بهره‌‌بردای به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تحویل دهد.
نیکزاد تصریح کرد: این بیمارستان با اعتبار بیش از 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری ساخته شده است که با افتتاح آن مردم این منطقه از مزایای بهداشتی درمانی برخوردار می‌شوند.
وی در بازدید از مسکن مهر این شهرستان ابراز داشت: این پروژه 300 واحدی به صورت خودمالکی با 75 متر مربع زیربنای مفید، نمای بیرون، پنجره دوجداره، اسکلت پیچ و مهره، حدود 177 متر مربع حیات با انشعاب آب و برق و سیستم چاه جذبی برای هر واحد 300 میلیون ریال تمام شده است.
نیکزاد بیان داشت: مردم این منطقه با عقد سند ملکی و گرفتن تسهیلات 25 میلیون تومانی از بانک مسکن و 5 میلیون تومان خودیاری می‌توانند، صاحبخانه شوند.
وی گفت: هیچ محدودیتی در جنوب کرمان برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد و زمینه ساخت و ساز هم‌چنان فراهم است.
نیکزاد در زمینه مسکن روستایی خاطرنشان کرد: 50 هزار واحد مسکن روستایی در دستور کار بوده است که 27 هزار واحد آن انجام شده و مشکل مابقی وام‌ها برطرف شده است.
وی اذعان داشت: این واحدها با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت و ساز هستند و همچنین تا پایان سال 91 ساخت مسکن روستایی و کپرزدایی به اتمام می‌رسد و عرضه و تقاضا باهم برابری می‌کند.
نیکزاد با اشاره به بخش حمل و نقل و راه و ترابری در استان کرمان عنوان کرد: 336 پروژه در این استان با اعتبار 110 میلیارد تومان وجود دارد که راه‌آهن بم ـ زاهدان یکی از این پروژه‌ها بود که به بهره‌برداری رسید و راه‌آهن بم ـ جیرفت نیز در دست مطالعه است.
وزیر راه و شهرسازی با توجه به اینکه جنوب کرمان قطب محصولات کشاورزی است، ابراز داشت: دولت در زمینه حمل و نقل محصولات کشاورزی این منطقه، توسعه بزرگراه‌ و راه‌های اصلی و مواصلاتی را در دستور کار خود قرار داده است.
به گزارش فارس، وزیر راه و شهرسازی به همراه استاندار کرمان، مدیرکل بنیاد مسکن استان، فرماندار منوجان و هیئت همراه وی از پروژه‌های بیمارستان 24 تختخوابی و مسکن مهر بازدید کرد.
بنابراین گزارش، همچنین با حضور وی سالن ورزشی ولایت «ویژه بانوان» با اعتبار 11 میلیارد و 800 میلیون ریال به زیربنای 2 هزار و 250 متر مربع از محل اعتبارات مسکن و شهرسازی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول