اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راه‌آهن غرب کشور امسال به بهره‌برداری می‌رسد

‌‌معاون وزیر راه: سالانه 500 کیلومتر راه‌آهن در کشور ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری 90 کیلومتر از راه آهن غرب کشور خبر داد و گفت: سالانه در کشور 500 کیلومتر راه‌آهن ایجاد می‌شود.

‌‌معاون وزیر راه: سالانه 500 کیلومتر راه‌آهن در کشور ایجاد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، احمد صادقی بعد از ظهر امروز در بررسی مشکلات پروژه راه آهن نهاوند به کرمانشاه اظهار داشت: سالانه در کشور 500 کیلومتر راه‌آهن ایجاد می‌شود که نقش مهمی در کاهش تصادفات و همچنین سهولت در تردد مسافران در کشور دارد.
وی افزود: از سیاست‌های مهم وزارت راه و شهرسازی توجه به ایجاد زیرساخت‌های مطلوب و رساندن کشور به استاندارد جهانی و بین‌المللی در ایجاد راه‌آهن، بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: توجه به این موضوع مهم علاوه بر تقویت کیفی‌سازی سفرها در سطح کشور، از هدررفت بیت‌المال جلوگیری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه 9 هزار کیلومتر راه اصلی در کشور در حال ساخت است، ابراز داشت: 5 هزار کیلومتر این راه‌ها امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
صادقی اضافه کرد: همچنین 7 هزار و 500 کیلومتر راه‌آهن در کشور در حال ساخت است که برای این امر سالانه 700 میلیارد تومان هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه 2 هزار و 200 کیلومتر آزادراه با هزینه 170 میلیارد تومان در دست ساخت است، ابراز داشت: تا پایان امسال 550 کیلومتر آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد و به آزادراه‌های موجود در کشور افزوده می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث بیش از 5 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور خبر داد و افزود: تا پایان امسال یک هزار و 500 کیلومتر از آن به بهره‌برداری می‌رسد که حدود 700 میلیارد تومان اعتبار این پروژه تا پایان سال 90 هزینه و تخصیص می‌یابد.
وی با اشاره به طول 537 کیلومتر محور راه‌آهن غرب کشور با 10 هزار میلیارد ریال اعتبار گفت: امسال 90 کیلومتر از این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز بیان داشت: ایجاد خطوط ریلی سبب تحول اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در منطقه می‌شود که تلاش مجلس و دولت کمک به ایجاد زیرساخت‌های مناسب ریلی و آزادراهی در کشور است زیرا با ایجاد بخش بزرگراه سلامت سفر شهروندان در خطوط ریلی و آزادراهی تأمین می‌شود.
مهدی سنایی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان نهاوند به دلیل متصل کردن مرکز کشور به غرب کشور گفت: سوت قطار نهاوند اوایل خردادماه سال 91 به صدا درمی‌آید.
وی با اشاره به طول محور راه‌آهن نهاوند به کرمانشاه، آن را 47 کیلومتر خواند و گفت: تا پایان سال جاری 27 کیلومتر این پروژه و تا اوایل خردادماه سال 91 نیز کل آن افتتاح می‌شود.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از ایجاد دو دستگاه ایستگاه حمل و نقل مسافر در حاشیه راه‌آهن غرب کشور در مکان‌های ملوسان و شهر فیروزان خبر داد و ابراز  داشت: پیمانکار این پروژه موظف شد تا برحسب نظر مشاور تا یک ماه آینده اقدام به ساخت ساختمان‌های ایستگاه‌های حمل و نقل مسافران در مکان‌های ذکر شده کند.
وی همچنین به توان مالی پیمانکاران اشاره کرد و گفت: در پروژه‌هایی که از نظر ملی دارای ردیف بودجه مصوب هستند باید از پیمانکارانی استفاده شود که از توان مالی مناسبی برخوردار باشند زیرا تا زمان مصوب شدن بودجه‌ها مدت زمانی طول می‌کشد بنابراین نباید پروژه‌های بزرگ معطل اعتبار شوند.
سنایی به بحث اشتغال فصلی و یا دائم همزمان با آغاز به کار این پروژه‌ها به ویژه در نهاوند اشاره کرد و ابراز داشت: متأسفانه برخی پیمانکاران نسبت به بکارگیری جوانان بیکار شهرستان اقدام نمی‌کنند و نیروی کار را از خارج شهرستان جذب می‌کنند که منجر به ایجاد نوعی تعارض اجتماعی در حوزه شهرستان می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش از کشاورزان و اهالی روستاهایی که در مسیر عبور این پروژه قرار دارند خواست تا با مسئولان راه‌آهن نهایت همکاری را داشته باشند زیرا برحسب نظر کارشناسان بر اساس ماده 9 مصوب وزارت راه زمین‌های محل عبور این پروژه قیمت‌گذاری می‌شوند و در سریعترین زمان ممکن دستگاه مذکور به پرداخت حق‌السهم کشاورزان خواهد بود.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: راه آهن نهاوند بعد از گذشت از فیروزان و کرمانشاه به مرز خسروی در نزدیکی کشور عراق متصل می‌شود که سبب تبادلات اقتصادی، زیارتی و اجتماعی بین ایران اسلامی، عراق و دیگر کشورهای حاشیه این پروژه مهم و بین‌المللی خواهد شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول