اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره قصه‌گویی بین‌المللی رضوی خبر داد:

استقبال 3000 داستان‌پرداز از جشنواره قصه‌گویی بین‌المللی

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران که دبیری جشنواره قصه‌گویی رضوی را بر عهده دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 3 هزار قصه‌گو از جشنواره قصه‌گویی بین‌المللی رضوی استقبال کنند.

استقبال 3000 داستان‌پرداز از جشنواره قصه‌گویی بین‌المللی
 به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، قاسم عزیززاده گرجی پیش از ظهر امروز در نشست اجرایی جشنواره قصه گویی رضوی که در سطوح بین‌آلمللی برگزار می‌شود، با بیان اینکه مشارکت قصه‌گوهای رضوی در جشنواره بین المللی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بی‌نظیر است، بیان داشت: تاکنون دو هزار و60 اثر به جشنواره قصه‌گویی ارسال و پیش بینی می‌شود این استقبال به 3000 اثر برسد.
وی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری تنها دستگاه اجرایی متولی در امر قصه ‌گویی است که در این بخش به کمی و کیفی محصولات فرهنگی توجه ویژه دارد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اشاره به اینکه تاکنون کانون متولی چهاردهمین جشنواره قصه‌گویی با موضوع آزاد بوده است، تصریح کرد: برگزاری جشنواره قصه‌گویی موضوع محدود و نگرش مخاطبان و کارشناسان به این امر فرهنگی و مذهبی حساس است.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران فعالیت‌های تعریف شده این نهاد فرهنگی را با محوریت حفظ و احیای اصالت و سنت‌های بومی و منطقه‌ای دانست و گفت: رویکرد کانون در بخش‌های فرهنگی، هنری و ادبی از بین بردن فاصله بین نسل‌ها و حفظ فرهنگی است که ناشی از اصالت دینی برخاسته باشد.
وی عامل اصلی کاهش آسیب‌های اجتماعی را ایجاد باورهای دینی دانست و اظهار داشت: برای به وجودآوردن فضای سالم تربیتی در جامعه اسلامی توجه به هنجارهایی است که در سیره پیامبران وجود داشته و در کتاب آسمانی به آن سفارش شده است.
گرجی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی مذهبی را بهترین وسیله برای تحریک مخاطبان عنوان کرد و گفت: جشنواره قصه‌گویی رضوی رقابتی سالم را برای مخاطبان در سنین مختلف به وجود آورده است.
وی ادامه داد: به منظور ترغیب مخاطبان به سوی حق، خیر، صبر و بصیرت هنر کودکان و نوجوانان و بزرگسالان در جشنواره قصه‌گویی رضوی به منصه ظهور می‌رسد.
دبیر جشنواره قصه‌گویی بین‌المللی رضوی اذعان داشت: از طریق هنر می توان کودکان ونوجوانان را به سوی نیکویی ها جذب و به سوی غایت های مطلوب سوق داد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول