اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکانون پرورش فکری مازندران خبر داد:

حمایت از آثار قصه‌گویی در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اشاره به حمایت از آثار قصه‌گویی در کشور گفت: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع قصه و قصه‌گویی برگزار می‌شود.

حمایت از آثار قصه‌گویی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی اظهار داشت: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در سه بخش پایان‌نامه دانشجویی، نشر، ترجمه و تالیف و بخش تشکل‌های فعال در زمینه ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی از  5 تا 10 بهمن ماه سال جاری در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.
وی در مورد اهداف برگزاری این جشنواره گفت: رویکرد کانون از اجرای این جشنواره، توسعه و ترویج قصه‌گویی بر پایه اعتلای ارزش‌های انسانی، توجه ناشران، نویسندگان، مترجمان، دانشگاه و دانشگاهیان به اهمیت قصه و قصه‌گویی است.
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران از دیگر اهداف برپایی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به حمایت از چاپ و نشر کتاب‌های نظری و کاربردی با موضوع قصه و قصه‌گویی، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در این زمینه و همچنین حمایت و قدردانی از فعالان عرصه قصه و قصه‌گویی اشاره کرد. 
این مسئول در مورد شرایط و مقررات این جشنواره تصریح کرد: در بخش پایان‌نامه دانشجویی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان که پایان‌نامه مرتبط با موضوع جشنواره دارند که در قالب کتاب به چاپ نرسیده باشد می‌توانند شرکت کنند و در بخش نشر، ترجمه و تالیف، فعالان این عرصه که آثاری مرتبط با قصه و قصه‌گویی را به چاپ رسانده باشند می‌توانند در این جشنواره اثر ارائه کنند.
این مقام مسئول در مورد مقررات بخش تشکل‌های فعال تاکید کرد: تمام سازمان‌ها، موسسات، تشکل‌ها و انجمن‌های مردم نهاد می‌توانند کارنامه فعالیت‌های خود را که ارتباط مستقیمی با ترویج قصه و قصه‌گویی داشته باشد به همراه اسناد و  مدارک مورد نیاز به دبیرخانه ارسال کنند.
وی تصریح کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا 30 مهر ماه بوده و زمان اعلام نتایج بخش‌های نشر و تشکل‌های فعال در نیز 25 آذر ماه و زمان اعلام نتایج بخش پایان‌نامه 25 دی ماه است.
گرجی با اعلام آمادگی کانون پرورش فکری مازندران در این جشنواره افزود: همه آثار ارسالی در دفتر استان برای داوری اولیه توسط کارشناسان و داوران کانون بررسی و آثار منتخب به دبیرخانه جشنواره در تهران و حضور در جشنواره منطقه‌ای ارسال می‌شود.
این مسئول در ادامه تاکید کرد: آثار شرکت‌کنندگان در مرحله استانی جمع‌آوری شده و پس از داوری اولیه آثار منتخب به جشنواره منطقه‌ای ارسال می‌شود و در پایان برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای در جشنواره بین‌المللی با هم به رقابت خواهند پرداخت.
مدیرکانون پرورش فکری مازندران اضافه کرد: در این جشنواره، بخش جنبی مقاله‌نویسی اضافه شده که علاقمندان می‌توانند مقالات خود را برای شرکت در مسابقه با موضوع قصه و قصه‌گویی به کانون پرورش فکری مازندران ارسال کنند.
 
* عشق به امام رضا(ع) در قلوب قصه‌گویان رضوی موج می‌زند
دبیر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی با توجه به آمار مشارکت قصه‌گویان در ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره یادآور شد: عشق و ارادت به امام رضا (ع) در قلوب قصه‌گویان رضوی موج می‌زند.
قاسم عزیززاده گرجی با بیان آماری از آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی افزود: کانون پرورش فکری مازندران به عنوان خادم فرهنگ منور رضوی انتخاب شد و به همین خاطر به برکت عنایات خداوند و توجه امام هشتم (ع) امسال شاهد آمار بی‌سابقه‌ای از آثار قصه‌گویی رضوی نسبت به دیگر جشنواره‌های قصه‌گویی کشور هستیم.
وی با بیان آمار جدید آثار رسیده به دبیرخانه ابراز داشت: تاکنون یک هزار و 810 اثر قصه به دست ما رسیده که از این تعداد مازندران با 431 اثر در صدر استان‌های فعال قرار داشته و پس از آن استان خوزستان با 246 اثر و استان کرمان 138 اثر استان‌های فعال در جشنواره امسال هستند.
مدیرکانون پرورش فکری مازندران خاطرنشان کرد: طی استقبال گسترده‌ای که از سوی قصه‌گویان در این جشنواره شاهد بودیم مهلت ارائه آثار به دبیرخانه تمدید شد و هر روز با آمار جدیدتری از راویان و قصه‌گویان ارادتمند به امام رضا(ع) روبه‌رو می‌شویم.
دبیر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی با تقدیر از مشارکت ارزنده قصه‌گویان در اعتلای فرهنگ منور رضوی گفت: در نظر است از سه مرکز فرهنگی و هنری فعال در مورد ارسال قصه که بیشترین اثر را به خود اختصاص داده، در روز برگزاری مراسم مورد تقدیر قرار گیرند.
وی با ارزیابی روند رو به رشد مشارکت در جشنواره امسال نسبت سال قبل اذعان داشت: این رشد از عنایات خداوند و امام رضا (ع) نسبت به نیت خیر و تلاش خستگی‌ناپذیر همکاران در دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی است تا موجب رضایت خداوند شود.
انتهای پیام/ن30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول