اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما:

قصه‌گویی مورد غفلت قرار گرفت

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه قرآن سیما گفت: قصه‌گویی فعالیت فرهنگی مغفول شده در بین مدیران محسوب می‌شود.

قصه‌گویی مورد غفلت قرار گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید باقر پیشنمازی صبح امروز در بازدید از دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی رضوی که در کانون پرورش  فکری کودکان و نوجوانان مازندران فعال است با بیان اینکه قصه‌گویی بیان مسائل تربیتی و آموزه‌های دینی است، اظهار داشت: اقدامات فرهنگی مدیران باید از سنین کم جامعه شروع شود زیرا فعالیت‌هایی که به صورت پایه‌ای انجام شد اثرگذار بوده است.
وی با اشاره به اینکه پرداختن به موضوع فرهنگی قصه‌گویی و قصه در جامعه کنونی مورد غفلت قرار گرفت، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی فرهنگی در گردش کار به موضوع قصه و قصه‌گویی بپردازند.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما درباره اهمیت قصه‌گویی و تاثیر آن در تربیت مخاطبان تصریح کرد: قصه‌گویی ابزاری آموزشی  غیرمستقیم بوده است، هرجا که قصه و قصه‌گویی است با اقبال عمومی مواجه می‌شود.
پیشنمازی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن قصه را انتقال پیام و دستورات خود قرارداده است، یادآور شد: قصه ابزاری فرهنگی است که تمام شرایط سنی از این فعالیت استقبال می‌کنند.
مدیر گروه معارف سیما خاطرنشان کرد: خداوند از علم قصه در قرآن پیامبران را در تکامل معنوی و مسیر نامتناهی حقاینت حمایت کرده است.
وی برگزاری جشنواره قصه‌گویی رضوی را موجب روشنگری نقطه مغفول شده در امر قصه‌گویی دانست و یادآور شد: برگزاری جشنواره قصه‌گویی رضوی توانسته با هدایت‌گری در بخش‌های مختلف فرهنگی این فعالیت پیشینه‌دار را در کشور و سایر کشورهای همسایه احیا کند.
پیشنمازی اظهار داشت: قصه‌گویی می‌تواند غفلت‌ها و آسیب‌های اجتماعی را در جوامع به سوی درستی هدایت کند.
وی در پایان گفت: برای ترویج فرهنگ اسلامی و معارف رضوی باید روش‌های متفاوتی استفاده شود و قصه ابزار خوبی است که به صورت غیرمستقیم به مخاطبان خود پیام می‌دهد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول