اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت؛

اعتراض معلمان حق‌التدریس خوزستان به تبدیل وضعیت

خبرگزاری فارس: جمعی از نیروهای حق‌التدریس آموزش و پرورش خوزستان در اعتراض به تبدیل وضعیت خود در مقابل استانداری تجمع کردند.

اعتراض معلمان حق‌التدریس خوزستان به تبدیل وضعیت
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جمعی از بانوان حق‌التدریس خوزستانی در اعتراض به نحوه تبدیل وضعیت خود امروز در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.
یکی از معلمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با انتقاد از دستورالعمل تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس گفت: حدود ۵۷۰ نفر از معلمان حق التدریس در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان با سابقه تدریس بیش از پنج سال در روستا‌ها و مناطق محروم استان هستیم.
وی افزود: آموزش و پرورش اعلام کرده که شرط رسمی شدن این نیرو‌ها این است که همگی دوباره در مناطق محروم مشغول به کار شوند، در حالی که تمام سابقه خدمت ما در مناطق محروم بوده است و طبق روال سال‌های گذشته باید به اهواز منتقل شویم.
وی اظهار داشت: این مسئله برای تمام این نیروهای حق‌التدریس به ویژه برای معلمان متاهل مشکلات خانوادگی ایجاد کرده است چرا دیگر که نمی‌توانند به روستاهای اطراف بروند.
این معلم به مشکلات نیروهای حق‌التدریس اشاره کرد و گفت: معلمان حق التدریس با وجود تحمل زحمات بسیار در مناطق محروم و روستا‌ها از بسیاری حقوق محروم هستند از جمله اینکه در روزهای تعطیل، مرخصی و زایمان هیچ حقوقی برای این افراد در نظر گرفته نمی‌شود، اکنون نیز رسمی شدن این عده را مشروط کردند به خروج از اهواز و خدمت در مناطق محروم.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز افزود: فعلا برای این تعداد از نیرو‌ها در اهواز جایی نیست و تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس فقط برای افرادی است که به خارج از اهواز می‌روند. 
رحمان فلاحی با اشاره به اینکه تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس نیاز به مجوز دارد، اظهار داشت: بر اساس دستورالعملی که امسال ابلاغ شده تبدیل وضعیت فقط برای مناطق محروم و خارج از مرکز انجام می‌شود که نیاز بیشتری به نیروهای آموزشی دارند.
وی تاکید کرد: نیروهایی که بخواهند از امتیاز رسمی شدن استفاده کنند باید به شهرهای اطراف اهواز بروند، در غیر این‌صورت به صورت حق‌التدریس در محل خدمت خود به صورت حق التدریس به کار ادامه می‌دهند و باید منتظر دستورالعمل‌های آتی باشند.
فلاحی گفت: در حال حاضر از ۲ هزار و ۹۶۰ نیروی حق التدریس ۲ هزار و ۷۰۰ نفر که واجد شرایط بودند تبدیل وضعیت شدند همچنین ۶۹۰ نفر از نیروهای نهضت سواد آموزی نیز بر اساس قانون تبدیل وضعیت شده‌اند.
به گفته وی، نیروهای آموزشی باید در مناطقی مورد استفاده قرار گیرند که نیاز بیشتری به آن‌ها وجود دارد.
وی تصریح کرد: هم اکنون نیروهای باسابقه زیادی داریم که متقاضی انتقال به اهواز هستند اما در مرکز استان برای آنها جایی نیست به طوری که ۳۰۰ نفر از بانوان فرهنگی نیروی مازاد در اهواز هستند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول