اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز؛

طرح جامع کشاورزی حفاظتی در نطنز آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز گفت: عملیات طرح جامع کشاورزی حفاظتی از امروز آغاز شده و تا اواسط مهر ماه ادامه دارد.

طرح جامع کشاورزی حفاظتی در نطنز آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، عبدالرضا مهدی بادی ظهر امروز در جمع مسئولان اظهار داشت: همایشی تحت عنوان طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی توسط شرکت آب منطقه‌ای اصفهان و همکاری فرمانداری و مدیریت جهاد کشاورزی نطنز در سالن فرهنگسرای کوثر شهرداری نطنز برگزار شد.
وی گفت: در این همایش از سوی سخنرانان جلسه بر اساس آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده و بررسی‌های به عمل آمده و با توجه به تداوم خشکسالی در شهرستان وضعیت بحرانی از نظر افت سفره آب‌های زیرزمینی و راهکارهای مقابله با آن مورد بحث قرار گرفت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز افزود: این همایش تعدادی از مسئولان و بهره‌برداران و کشاورزان منطقه و همچنین اعضای شوراها و نمایندگان قنوات شرکت داشتند و راه حل‌های پیشنهادی از سوی متولیان امر ارائه و اظهار امیدواری شد که با همکاری بالای بهره‌برداران بتوان با این معضل بزرگ مقابله کرد
وی در مورد طرح جامع کشاورزی حفاظتی در شهرستان نیز اظهار داشت: عملیات طرح جامع کشاورزی حفاظتی از امروز  آغاز شده و تا اواسط مهر ماه ادامه دارد، هدف از اجرای این طرح با استفاده از رویکرد بی‌خاک‌ورزی، کم خاک‌ورزی با مدیریت حفظ بقایا، حاصل خیزی، استفاده از کود سبز در سطح مزارع گندم و جو با هدف ارتقاء کمی و کیفی محصول اجرا می‌شود.
بادی افزود: از مزایای این طرح تردد بسیار کم ماشین آلات در مزرعه و حفظ رطوبت خاک و راندمان بالای تولید با استفاده از حاصلخیزی بجای مانده از کود سبز و بقایای کشت قبل است.
وی ادامه داد: در این راستا از سوی مدیریت جهاد کشاورزی مساعدت‌های علمی و فنی و مالی به متقاضیان ارائه می‌شود.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول