اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

تردد ماشین‌آلات کشاورزی در محورهای مواصلاتی ساماندهی می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تردد تراکتور و ماشین آلات کشاورزی در محورهای مواصلاتی این استان ساماندهی می‌شود.

تردد ماشین‌آلات کشاورزی در محورهای مواصلاتی ساماندهی می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ستار فرهادی عصر امروز در نشست کمیته حمل و نقل جاده‌ای این استان اظهار داشت: در سال گذشته شش درصد تصادف تراکتورها در محورهای مواصلاتی اصلی این استان منجر به فوت رانندگان آنها شد.
وی افزود: به‌منظور ساماندهی عبور و مرور تراکتورها در مسیرهای اصلی این استان کمیته‌ای متشکل از سازمان جهاد کشاورزی، حمل و نقل و پایانه‌ها، پلیس راه، و استانداری تشکیل می‎شود.
فرهادی تصریح کرد: هدف از تشکیل این کمیته آموزش رانندگان تراکتورها و حرکت تراکتورها در شانه‌های خاکی و کنار گذرهای جاده اصلی است.
مدیرکل دفتر بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به‌منظور ایمنی تردد تراکتورها و ماشین‌آلات کشاورزی این استان افزون بر یک هزار برچسب شب‎رنگ  و روز رنگ از سوی اداره‌‎کل حمل و نقل و پایانه‌ها برای نصب بر تراکتورها و ماشین‌آلات کشاورزی به پلیس راه این استان تحویل داده شد.
وی در ادامه همچنین از تدوین سند ایمنی و حمل و نقل در این استان خبر داد و گفت: کمیته‌ای متشکل از اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، پلیس راه، اداره کل پزشکی قانونی و اداره کل راه و ترابری استان نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای ایمنی جاده‌ای را برای تدوین این سند بررسی می‌کنند.
فرهادی تأکید کرد: هدف از تدوین سند یاد شده، کاهش حوادث رانندگی، ریسک خطر و ارتقای ایمنی عبور و مرور در چهارمحال و بختیاری است.
وی افزود: در سند ایمنی حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تمهیدات لازم بر اساس آمار حوادث جاده‌ای برای ایجاد کمربندی در شهرها و روستاها، ایجاد میدان ورودی شهرها و روستاها و شناسایی نقاط حادثه خیز به تفکیک حوزه جغرافیایی در نظر گرفته می‌شود.
فرهادی تصریح کرد: تأمین، نصب و مدیریت دوربین‌های کنترل سرعت، تأمین و نصب دستگاه‌های جی پی اس برای تجهیز گشت‌های سیار و توسعه هدف‌مند پارک‌ها در محورهای ارتباطی نیز در این سند مورد توجه قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول