اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان خبر داد:

کاهش 15 درصدی تلفات رانندگی در کرمان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: کاهش تلفات رانندگی در استان کرمان در پنج‌ ماهه نخست سال جاری حدود 15 درصد کاهش تلفات داشته‌ایم.

کاهش 15 درصدی تلفات رانندگی در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین چناریان صبح امروز در شورای ترافیک استان کرمان، با اشاره به اینکه در سال گذشته و فروردین‌ماه سال جاری در حوزه ایمنی ترافیک استان وضعیت خوبی نداشتیم، اظهار داشت: اما با اقدامات صورت گرفته، شرایط تغییر پیدا کرد و موفق شدیم، رتبه دوم کشور را در کاهش تلفات تصادفات درون‌شهری به دست آوریم.
وی افزود: کاهش تلفات در بخش درون‌شهری 33 درصد و در بخش برون‌شهری 13 درصد بوده است که در مجموع در پنج‌ ماهه نخست سال جاری حدود 15 درصد کاهش تلفات داشته‌ایم.
چناریان تصریح کرد: در بخش درون‌شهری از وضعیت بسیار خوبی برخوردار هستیم که بخش عمده‌ای از آن را مدیون تلاش‌های شهرداری در حوزه ایمنی ترافیک در این بخش هستیم.
وی با توجه به اینکه از 5 هزار و 371 کیلومتر راه کشور، 183 هزار کیلومتر در استان کرمان وجود دارد، ابراز داشت: در کشور هر 300 کیلومتر یک پاسگاه است، اما در استان کرمان هر 600 کیلومتر یک پاسگاه قرار دارد.
چناریان بیان کرد: با وجود پروژه‌های راهسازی متعددی که در استان در حال اجرا است و آن را به یک کارگاه راهسازی تبدیل کرده، خود به عنوان عاملی در افزایش حوادث مؤثر است.
وی با بیان اینکه 70 درصد راه‌های استان در اداره کل راه شمال قرار دارد، گفت: از 25 هزار کیلومتر راهسازی در استان کرمان، 17 هزار کیلومتر در حوزه شمال و 8 هزار کیلومتر در جنوب استان قرار دارد.
چناریان با اشاره به اینکه شکایت‌های فراوانی از طرف مردم در بحث ورود کامیون‌ها به داخل شهر کرمان وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از اثرگذارترین و اصلی‌ترین مشکل در حوزه انضباطی ترافیک درون‌شهری، عدم وجود پارکینگ‌های درون‌شهری است.
وی افزود: حدود 70 درصد بی‌انضباطی‌های ترافیکی در شهر کرمان به دلیل محدودیت‌های پارکینگ است که توجه جدی به این امر را می‌طلبد.
چناریان خواستار تسریع در ساخت پل‌های روگذر و زیرگذر شهر کرمان عنوان کرد: 100 نیرو برای کمک به طرح‌های شهرداری اختصاص یافته است که در صورت نیاز افزایش می‌یابد.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: باید تلاش کرد تا در حوزه برون‌شهری نیز پاسگاه‌های پلیس ‌راه گسترش یابد که باید با توجه به حجم راه‌های استان به بحث ایمنی راه‌های برون‌شهری نیز توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 11 پاسگاه پلیس ‌راه در استان وجود دارد، افزود: در سال گذشته دو پاسگاه پلیس ‌راه کهنوج و راور که هنوز در کانکس مستقر هستند به ظرفیت‌ پاسگاه‌های استان اضافه شده است.
چناریان با اشاره به اینکه 36 درصد تصادفات برون‌شهری ویژه موتورسیکلت‌ها به ویژه در بخش جنوب است، تصریح کرد: هم‌اکنون دو پاسگاه مصوبه جدید در محور رودبار به ایرانشهر که جداکننده منطقه قلعه‌‌گنج، رودبار و راه‌های روستایی آن است و همچنین محور ریگان به ایرانشهر که ریگان که جداکننده ریگان، بخشی از فهرج و نرماشیر و راه‌‌های روستایی و فرعی آن است، وجود دارد که همت مسئولان ذیربط را در راه‌اندازی هر چه سریع‌تر آن می‌طلبد.
وی با بیان اینکه از سال گذشته چهار دستگاه خودرو به پلیس ‌راه اختصاص داده شده که هنوز تحویل داده نشده است، افزود: در اولویت دوم سه پاسگاه رفسنجان، بردسیر و ارزوئیه نیز در دستور کار قرار دارند.
چناریان  بیان کرد: در پنج‌ ماهه نخست سال جاری بیشترین تلفات فوتی در حوزه کرمان ـ بم، انار ـ‌ رفسنجان، جیرفت ـ بافت و کرمان ـ سیرجان وجود داشت که با تقسیم مدیریت و کار می‌توان این شرایط را تغییر داد.
وی گفت: طبق مصوبات سنوات گذشته اعتبار پاسگاه کهنوج باید از سازمان پایانه‌‌ها و پاسگاه راور از اعتبارات استانی تأمین شود و قرارداد پاسگاه کهنوج بسته شده است.
چناریان خاطرنشان کرد: با تسریع در دوبانده کردن راین ـ دارزین، شش درصد و بردسیر ـ سیرجان سه درصد کل تلفات کاهش می‌یابد و می‌توان با انجام پروژه‌های مورد نظر در نقاط دیگر نیز چشم‌انداز 20 درصد تحقق یابد.
وی گفت: با توجه به میزان تناژ بار، عبور خودروهای شمال به جنوب کشور، کریدور شمال، جنوب و شرق به عمق کشور و حجم تولیدات معدنی و جالیزی که در اقتصاد و گردشگری استان بسیار تأثیرگذار است، کوچک‌ترین حادثه می‌تواند در این مسیر تغییر ایجاد کند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول