اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنج ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

افزایش 2.8 درصدی تلفات ناشی از تصادفات در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان از افزایش 2.8 درصدی تلفات ناشی تصادفات در استان زنجان در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

افزایش 2.8 درصدی تلفات ناشی از تصادفات در زنجان
مهدی فروزش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: تلفات ناشی از تصادفات در  پنج ماه نخست سال جاری 182 مورد بوده است.
وی تصریح کرد: این میزان در سال گذشته 177 مورد بوده که افزایش 2.8 درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان به کل معاینات انجام شده در پزشکی قانونی زنجان اشاره کرد و ادامه داد: 11 هزار و 937 مورد معاینات در پزشکی قانونی استان زنجان صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته این میزان 12 هزار و 653 مورد بوده است، ابراز داشت: بر اساس‌های آمارها معاینات انجام شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.3 کاهش نشان می‌دهد.
این مقام مسئول در استان زنجان به کل مرگ‌ها در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این میزان در سال جاری 348 مورد بوده است.
وی این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.7 درصد افزایش نشان می‌دهد، گفت: این میزان در سال گذشته 329 مورد بوده است.
فروزش خاطر نشان کرد: کل مرگ‌های طبیعی استان 18 مورد بوده است که نسبت سال گذشته است تغییری نکرده است.
وی معاینات مربوط به نزاع را در پنج ماه 4 هزار و 610 مورد عنوان کرد و گفت: این میزان در پنج ماه سال گذشته 4 هزار و 387 مورد بوده است که 5.08 درصد رشد داشته است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان از معاینه یک هزار و 999 مورد مصدومان ناشی از تصادفات در پنج ماه امسال خبر داد و گفت: این میزان در سال گذشته 2 هزار و 287 بوده است که با کاهش 12.5 درصدی مواجه بوده است.
وی به حوادث ناشی از کار اشاره کرد و گفت:  156 مورد معاینه حوادث ناشی از کار انجام شده است.
این مقام مسئول افزود: این میزان در سال گذشته 149 بوده است که 4.6 درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی معاینه نقص عضو و ارش را از دیگر اقدامات پزشکی قانونی عنوان کرد و گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 209 مورد معاینه نقص عضو و ارش انجام شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان خاطرنشان کرد: این میزان در سال گذشته 2 هزار و 609 بوده است که 15.3 درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی از انجام 11 هزار و 421 مورد معاینات عمومی در پنج ماهه نخست جاری خبر داد و گفت: میزان معاینات عمومی در پنج ماه سال گذشته 12 هزار 147 بوده است که امسال این میزان 5.9 درصد کاهش دارد.
فروزش میزان معاینات روانپزشکی را 132 مورد عنوان کرد و یادآور شد: این میزان در سال گذشته 139 مورد بوده است که پنج درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال را نشان می‌دهد.
وی کل سم شناسی استان زنجان را یک هزار و 363 مورد عنوان کرد و گفت: در سال گذشته این میزان یک هزار و 246 بوده است که 9.3 درصد افزایش دارد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان از 23 مورد معاینات سرولوژی در استان زنجان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11.5 درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی از افزایش 29.3 درصدی معاینات پاتولوژی خبر داد و افزود: در پنج ماه نخست امسال 119 معاینه پاتولوژی انجام شده است.
فروزش از افزایش 125 درصدی متوفیات ناشی از گاز گرفتگی در استان زنجان در پنج ماهه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در پنج ماهه سال جاری 9 نفر بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داده‌اند، در حالی که در سال گذشته این میزان در این مدت چهار نفر بوده است.
وی همچنین متوفیات ناشی از سوختگی را با 40 درصد رشد عنوان کرد و ادامه داد:امسال هفت بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده‌اند که در سال گذشته این آمار پنج نفر بوده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان از کاهش 50 میزان متوفیات غرق شدگی در استان زنجان خبر داد و گفت: در پنج ماه نخست سال جاری سه نفر غرق شدند که در سال گذشته این میزان هفت نفر بوده است.
وی میزان متوفیات برق گرفتگی را سه نفر در پنج ماه نخست سال جاری عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده است.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول