اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور روستایی استانداری خراسان جنوبی:

هنوز به جایگاه واقعی توسعه روستایی نرسیده‌ایم

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور روستایی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه هنوز توسعه مناطق روستایی جایگاه خود را در برخی از دستگاه‌های اجرایی پیدا نکرده است، گفت: تا رسیدن به این جایگاه واقعی فاصله داریم.

هنوز به جایگاه واقعی توسعه روستایی نرسیده‌ایم
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد کاظم علوی صبح امروز در جمع مسئولان متولی امور روستایی خراسان جنوبی با انتقاد از عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: بیشتر دستگاه‌های اجرایی نگاهشان به شهرستان‌ها و مناطق شهری است.
وی افزود: برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی آن طور که باید به مناطق روستایی توجه نمی‌کنند و دلیل این کار این است که مدیریت در مناطق شهری آسان‌تر است و این مشکل در همه دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای دیده می‌شود.
مدیر کل امور روستایی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: البته در چند سال اخیر گرایش بهتری نسبت به مناطق روستایی به وجود آمده است و ما شاهد توجه بیشتر مسئولان دستگاه‌های مختلف به مناطق روستایی هستیم.
علوی یکی دیگر از دلایل عدم توجه برخی از مسئولان به مناطق روستایی را مهاجرفرست بودن روستاهای استان معرفی کرد و گفت: در اکثر مناطق روستایی استان ما مشکلات اقتصادی زیادی که دلیل اصلی آن خشکسالی‌های پی‌در‌پی است، وجود دارد.
وی ادامه داد: این مسئله سبب شده است که مهاجرت زیادی از روستاها به مناطق شهری اتفاق بیافتد و این مسئله سبب به وجود آمدن مشکلاتی در مناطق شهری نیز می‌شود.
مدیر کل امور روستایی استانداری خراسان جنوبی از فعالیت 28 دهیار زن در مناطق روستایی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در روستاها اکثر جمعیت ساکن را زنان تشکیل می‌دهند و وجود این تعداد دهیار زن نشان‌دهنده توان مدیریت بالا در زنان روستایی است که این رقم خوبی است.
علوی افزود: با توجه به اینکه اکثریت جمعیتی که از روستا مهاجرت می‌کنند را مردان تشکیل می‌دهند و حضور زنان در روستاها چشمگیرتر است لازم است که توجه بیشتری به این قشر در روستاها شود تا مشکلات آنها حل شود.
وی ادامه داد: ما در این مجموعه در حال تدوین برنامه‌هایی هستیم تا توجه بیشتر به زنان روستایی در غالب دستگاه‌های اجرایی مختلف صورت گیرد چرا که بحث آموزش و بهداشت در این زنان از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیر کل امور روستایی استانداری خراسان جنوبی وجود برخی از بیماری‌ها، ازدواج‌های اجباری و وجود برخی فرهنگ‌های غلط را از مهم‌ترین مشکلات زنان و دختران روستایی عنوان کرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول