اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس جهاد کشاورزی جهرم:

اختصاص 150 هکتار از اراضی جهرم به کاشت کنجد

خبرگزاری فارس: کارشناس وزارت مدیریت جهاد کشاورزی جهرم از اختصاص 150 هکتار از اراضی بخش خای خفر و سیمکان جهرم به کاشت کنجد خبر داد.

اختصاص 150 هکتار از اراضی جهرم به کاشت کنجد
علی اصغر فرهمندیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: با توجه به مشکلات خشکسالی و بحرانی بودن کمبود آب زراعی، کنجد جایگزینی مناسب برای گیاهان با نیاز آبی بالا نظیر ذرت است.
وی از مزایای این کشت را مقاوم بودن کنجد نسبت به کم‌آبی دانست و افزود: کشت کنجد شامل ارقام اصلاح شده داراب 1 و داراب 2 و رقم محلی بوده که پیش‌بینی می‌شود بیش از 160 تن محصول دانه کنجد از این مزارع در جهرم تولید شود.
کارشناس واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم سطح زیر کشت کنجد در این شهرستان را 150 هکتار در اراضی بخش‌های خفر و سیمکان دانست و خاطرنشان کرد: از محصول به دست آمده برای تولید روغن دانه کنجد و عصاره کنجد استفاده و به شهرها و استان‌های همجوار صادر می‌شود.
فرهمندیان بیان داشت: کنجد به عنوان یکی از دانه‌های روغنی با ارزش تلقی شده که از دانه و روغن آن استفاده می‌شود.
وی گفت: از خواص کنجد می‌توان به ملین، ‌نرم کننده، آرام کننده،‌ مدر، مقوی، افزایش‌دهنده شیر مادران شیرده و‌ قاعده‌آور اشاره کرد.
کارشناس واحد زارعت مدیریت جهاد کشاورزی جهرم با اشاره به خواص دارویی کنجد بیان کرد: کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و به ویژه کلسیم است و افرادی که به مصرف شیر رغبت ندارند، می‌توانند از کنجد برای تأمین کلسیم، روی و آهن استفاده کنند.
این مسئول بیان کرد: کنجد جزو خانواده دانه‌های روغنی به شمار می‌رود که بخشی از محصولات برداشت شده در صنایع تولید ارده و حلوا در نانوایی‌ها و قنادی‌ها، در انواع شیرینی، در طب و داروسازی، در صنعت برای ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی، صابون و شامپو و مواد حشره‌کش، در تهیه کاغذ کاربن و نوار ماشین تحریر و کپی استفاده می‌شود و کنجاله آن در مصرف دام بسیار حائز اهمیت است و بخشی دیگر از این محصول به کارخانه‌های روغن‌کشی ارسال می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول